تهران- ایسکانیوز: فریدون رهنما رودپشتی معاون بودجه و برنامه ریزی دانشگاه آزاد اسلامی، تولید علم در دانشگاه آزاد اسلامی را در مقایسه با دیگر دانشگاه‌ها مثبت ارزیابی کرد.


رهنما در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز در خصوص میزان تولید علم در دانشگاه آزاد اسلامی گفت: در زمینه تولید علم نباید در مقایسه با دیگر دانشگاه ها حجم دانشگاه را ملاک قرار داد. البته در نظر گرفتن جوانی و این که 30 سال از عمر دانشگاه آزاد اسلامی می گذرد بسیار موفق عمل کرده است.


وی  ادامه داد: با توجه به این مدت زمان سهم فعالان عرصه پژوهش و فناوری اگر تقریبا از لحاظ واحدی در نظری بگیریم، 20 درصد است که در واحد های دانشگاه آزاد مشغول به فعالیت هستند. همچنین حدود 20 درصد از اساتید ما در دانشگاه آزاد در این زمینه فعال هستند. این موضوع به دلیل جوان بودن اساتید ما است که غالب آن ها جوان هستند.


معاون بودجه و برنامه ریزی دانشگاه آزاد اسلامی تاکید کرد: بنابراین با در نظر گرفتن این موارد من حیث مجموع به عنوان شاخص های جمعی در نظر بگیریم وضعیت تولید علم دانشگاه رضایت بخش است.


وی با بیان این که زمینه اقدامات بیشتر در این زمینه فراهم است افزود: ما می‌توانیم بیشتر از این هم در این مسیر حرکت کنیم. طبق آمار نزدیک به 30 درصد از دانشجویان ما کاردانی هستند، همچنین نزدیک 40 درصد از دانشجویان ما کارشناسی هستند و آن ها هم در تولید علم ماموریتی ندارند و تنها 30 درصد از دانشجویان ما که در مقطع تحصیلا تکمیلی هستند در عرصه پژوهشی و تولید علم فعالیت می کنند که پیشروان تولید علم در دانشگاه آزاد اسلامی هستند .


رهنما ادامه داد: به اضافه این که دانشگاه آزاد اسلامی یک دانشگاه 30 ساله است که 10 سال است وارد مباحث تولید علم و پژوهشی شده است و اصلا نباید با دانشگاه‌های دیگر با قدمت 50 ساله مقایسه شود.


وی در ادامه در خصوص لزوم تجاری سازی علوم برای ایجاد درآمدزایی افزود: در خصوص تولیدات علمی باید دید چقدر از این تولیدات قابلیت تجاری سازی دارند.


معاون بودجه و برنامه ریزی دانشگاه آزاد اسلامی در پایان افزود: تجاری سازی علم در شوراهای اقتصادی و برنامه ریزی دانشگاه آزاد اسلامی در یک قالب تعریف شده است که متعاقبا آن  را اعلام خواهیم کرد و بر اساس همان برنامه در این راه قدم خواهیم گذاشت.

کد خبر: 253672

وب گردی

وب گردی