تهران - ایسکانیوز: همزمان باسالروز تاسیس دانشگاه آزاد اسلامی در روز 31 اردیبهشت ماه،جشنواره فرهیختگان برگزار خواهد شد. در این جشنواره به پژوهشگران برتر نشان ویژه امام خمینی (ره) اهداء می شود
دکتر ثمری در این باره خاطر نشان کرد: به منظور ارج نهادن به نقش برجسته و تلاش اعضای هیات علمی، دانشجویان و دانش آموختگان دانشگاه آزاد اسلامی در سه سطح به پژوهشگران تراز اول دانشگاه آزاد اسلامی در این مراسم، نشان ویژه امام خمینی (ره) اهداء خواهد شد.
سومین جلسه شورای سیاستگذاری جشنواره فرهیختگان دانشگاه آزاد اسلامی با حضور دکتر میرزاده به منظور بررسی راه کارهای برگزاری مناسب جشنواره فرهیختگان و نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی و فناوری همزمان با سالروز تاسیس دانشگاه برگزار شد .
دکتر ثمری دبیر جشنواره فرهیختگان، درباره هدف از برگزاری جشنواره فرهیختگان، گفت: این جشنواره با هدف ایجاد فرهنگ سازی برای افزایش ضریب تاثیر دانشگاه آزاد اسلامی در توسعه پژوهش، فناوری و کارآفرینی، ایجاد بستری مناسب جهت تکریم نخبگان عرصه علم و فناوری و زمینه تعامل و همکاری علمی بین محققان برگزار می شود.
وی شناسایی و معرفی پژوهشگران، فناوران و نوآوران دانشگاه، کشف استعدادهای برتر در زمینه های مختلف علمی و صنعتی، ایجاد انگیزش از مخترعان، مبتکران، نوآوران، فن آفرینان، طراحان کسب و کار و محققان داخلی را از دیگر اهداف برگزاری این جشنواره دانست.
وی با بیان اینکه این جشنواره در سطح ملی در بین واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی در کشور و واحد های برون مرزی برگزار می شود، افزود: برگزیدگان این جشنواره از بین اعضای هیات علمی، دانشجویان، دانش آموختگان و دانش آموزان در 23 سطح از جمله کتاب، مقاله، مجله، طرح پژوهشی، مرکز تحقیقاتی، مرکز رشد، واحد فناور، طرح فناوری، اختراع، پایان نامه، رساله دکتری، پژوهشگران ، معاونان پژوهشی، انجمن علمی، ادبی و هنری، واحد دانشگاه، آموزشکده، مدرسه، باشگاه پژوهشگران جوان، آزمایشگاه مدرن، آزمایشگاه برتر در زمینه ایمنی، آزمایشگاه برتر در خدمت رسانی، ثبت اختراع بین المللی و غرفه برتر نمایشگاه خواهد بود.
دبیر جشنواره فرهیختگان خاطر نشان کرد: همچنین به منظور ارج نهادن به نقش برجسته و تلاش اعضای هیات علمی، دانشجویان و دانش آموختگان دانشگاه آزاد اسلامی، در سه سطح به پژوهشگران برگزیده تراز اول دانشگاه آزاد اسلامی در این مراسم، نشان ویژه امام خمینی (ره) اهداء خواهد شد.
وی در پایان گفت: از برنامه های دیگر این مراسم برپایی نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی قابل تجاری سازی با هدف شناسایی و عرضه یافته های پژوهشی و فناوری، بستر سازی برای تجاری سازی یافته های پژوهشی و فناوری های توسعه یافته با حضور واحد های دانشگاهی و مراکز رشد است.
کد خبر: 254403

وب گردی

وب گردی