تهران - ایسکانیوز: دستورالعمل بزرگداشت سی و سومین سالروز حماسه آزادسازی خرمشهر «سوم خرداد» در سال ۱۳۹۴ توسط معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی ابلاغ شد. در این بخشنامه بر توجه به برنامه‌های ماندگار فرهنگی در حوزه دفاع مقدس در مراسم گرامیداشت این ایام تاکید کرد.

حجت‌الاسلام دکتر سیدطه هاشمی در بخشنامه به نمایندگان تام الاختیار ریاست دانشگاه در هیات امنای استان‌ها، دبیران هیات امناء استان‌ها، واحد‌ها و مراکز آموزشی دانشگاه، دستورالعمل بزرگداشت سی و سومین سالروز حماسه آزادسازی خرمشهر"سوم خرداد" در سال ۱۳۹۴را اعلام و ابلاغ کرد.

در این بخشنامه آمده است: هشت سال دفاع مقدس تجلی اراده و غیرت ملتی است که درس آموخته مکتب امام حسین (ع) و دانشگاه عاشوراست و ثمره این دانش آموختگی حماسه سوم خرداد با جلوه پیروزمندانه اسلام علیه کفر است و آزادسازی خرمشهر نشانه‌ای از حفظ تمامیت ارضی و اقتدار ملی ایران اسلامی است که در سایه هدایت و رهبری پیامبرگونه حضرت امام خمینی (ره) و ایثار و حماسه و عظیم فرزندان این مرز و بوم تحقق یافت. لذا به مناسبت پاسداشت این ایام، معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی در نظر دارد با هدف حفظ و نشر آثار و ارزش‌های دفاع مقدس و ترویج فرهنگ آزادگی، مقاومت، ایثار، جهاد، شهادت و خودباوری دینی و ملی با همکاری هیأت امناء استانی، واحد‌ها و مراکز دانشگاهی همگام با سایر دستگاه‌های فرهنگی، حضوری فعال در بزرگداشت سی و سومین سالگرد حماسه آزادسازی خرمشهر داشته باشد. خواهشمند است علاوه بر طرح موضوع بخش‌نامه در نخستین جلسه شورای تخصصی فرهنگی و اجتماعی نسبت به موارد زیر اقدام لازم صورت گیرد:

۱-برنامه ریزی برای بزرگداشت سی و سومین سالروز حماسه آزاد سازی خرمشهر

۲- دعوت به همکاری و مشارکت اساتید، کارکنان و دانشجویان در برنامه‌های اجرایی این ایام

۳-بهره گیری از درس‌ها، عبرت‌ها و دستاوردهای حماسه سوم خرداد به منظور تقویت روحیه مقاومت، خودباوری، آزادگی و حفظ ارزش‌های والای دفاع مقدس در قالب سخنرانی‌ها، نمایش فیلم، اجرای تئا‌تر و...

۴- بهره گیری از ظرفیت‌ها و مشارکت سازمان‌ها و نهادهای مردم‌نهاد برای تحقق حفظ و نشر آثار و ارزش‌های دفاع مقدس

۵- رویکرد خلاق، مبتکرانه و اثرگذار و فناورانه به منظور ایجاد زمینه مشارکت اقشار و اقوام در اجرای برنامه‌ها

۶- برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی مرتبط با موضوع جهت آشنایی نسل جوان دانشجو

۷- برگزاری مسابقات فرهنگی، علمی و هنری مرتبط با موضوع شامل: وبلاگ نویسی، شعر، عکس، فیلم

۸- برگزاری نمایشگاه‌های کتاب، تالیفات و آثار هنری مرتبط با موضوع

۹- تهیه و چاپ ویژه نامه‌های مرتبط با همکاری، نشریات دانشجویی کانون‌های فرهنگی، علمی و هنری اساتید، کارکنان و دانشجویان

۱۰- تجدید میثاق با شهدا و ایثارگران شامل: دیدار با خانواده معزز شهداء، بازدید از آسایشگاه‌های جانبازان و غباروبی و عطرافشانی گلزار شهدا

۱۱- با توجه به تقارن مراسم بزرگداشت سوم خرداد با سالروز ولادت با سعادت امام حسین (ع) (روز پاسدار) حضرت ابوالفضل (ع) (روز جانباز) و امام سجاد (ع) توجه به فضای این ایام در اجرای مراسم مد نظر قرار گیرد.

۱۲- برگزاری مراسم مذهبی در کنار مزار شهدای گمنام واحد‌ها و مراکز دانشگاهی

۱۳- سعی شود از برنامه‌های کم اثر و سطحی پرهیز و به برنامه‌های ماندگار فرهنگی در حوزه دفاع مقدس توجه شود
کد خبر: 254413

وب گردی

وب گردی