تهران - ایسکانیوز: نشست مطبوعاتی جشنواره تئا‌تر دانشگاهی صبح امروز دوم اردیبهشت ماه با حضور امیر مرسلی دبیر جشنواره، بهنام نوایی مدیر امور هنری و مسعود حکیمی نژاد معاون پشتیبانی در دبیرخانه جشنواره برگزار شد. این جشنواره با حمایت مالی دانشگاه آزاد برگزار خواهد شد.

امیر مرسلی در این نشست گفت: ‌بخش مناطق جشنواره تئاتر دانشگاهی از پنجم تا دهم اردیبهشت ماه در جزیره کیش برگزار خواهد شد، چرا که امکانات فراهم شده در این جزیره برای این بخش مناسب بوده و بودجه آن چیزی حدود دویست میلیون تومان است.

وی در معرفی داوران و کارگاه‌های این بخش عنوان کرد: ‌مسعود رایگان، رویا تیموریان، محمدامیر یاراحمدی، کوروش نریمانی و مهدی سلطانی ارزیابی آثار را برعهده دارند همچنین علیرضا خمسه، علیرضا نادری و یاسر خاسب کارگاه‌های آموزشی برگزار خواهند کرد.

وی تصریح کرد: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده صبح‌ها کارگاه‌های آموزشی و بعدازظهر‌ها از ساعت ۱۶تا ۲۴اجرای آثار خواهیم داشت که در طول ۵روز، روزانه ۴نمایش اجرا می‌شود.

او در تشریح ظرفیت‌های این جزیره خاطرنشان کرد: جزیره کیش سالن مناسب برای اجرای تئا‌تر ندارد ولی سالن‌های قاب عکسی زیادی دارد که در حال حاضر در دست تجهیز و آماده‌سازی است. همچنین به گروه‌ها اعلام شده که آثار نمایش‌شان را بر اساس سالن قاب عکسی آماده کنند. اگرچه ما در تلاش هستیم یک سالن بلک باکس در یک سالن ورزشی در مجموعه المپیک کیش آماده کنیم.

مرسلی افزود: حمایت‌های خوبی از جشنواره شده است و ما تلاش زیادی برای احیای بخش مناطق جشنواره کرده‌ایم و از آنجا که در کیش همکاری‌های زیادی برای این بخش وجود داشته تصمیم گرفتیم تا در میان ۳۱استان این بخش را در جزیره کیش برگزار کنیم.

دبیر جشنواره تئا‌تر دانشگاهی افزود: تئاترهای خیابانی به صورت روزانه سه اجرا برای توریست‌ها و افراد منطقه خواهد بود و ما تلاش کرده‌ایم تا کارهای طنز با مضامین اجتماعی اجرا شود. ساعتهای اجرای نمایش‌های خیابانی تاکنون قطعی نشده است.

وی با تشکر از معاونت گردشگری منطقه آزاد کیش اعلام کرد: ‌اسکان هنرمندان، خورد و خوراک، پرواز از تهران به کیش و دیگر کارها از جمله حمایت‌هایی بوده است که معاونت گردشگری جزیره کیش انجام داده است. در مقابل ما نیز یکسری هزینه‌های دیگر را متقبل می‌شویم که شامل آماده سازی سالن‌ها، هزینه داوران و جوایز است که جوایز با اینکه رقمش هنوز قطعی نشده در تمامی بخش‌ها افزایش نسبی خواهد داشت.

وی همچنین اظهار کرد: مؤسسه خیریه کمک که با مسئولیت کتایون ریاحی در کیش برای کودکان ناشنوا فعالیت می‌کند از جمله موسساتی است که با آن‌ها تعامل برقرار کرده‌ایم و قرار است بخشی از عواید فروش بلیت آثار به آن اختصاص پیدا کند.

مرسلی همچنین گفت: دانشگاه آزاد اسلامی که یک ارگان جداگانه به لحاظ آموزشی است یکی از حامیان اصلی جشنواره تئا‌تر و دانشگاهی است. ما با مدیرکل فرهنگی دانشگاه آزاد تفاهم‌نامه‌ای امضا کرده‌ایم که از این طریق به صورت ریالی دانشگاه آزاد حامی جشنواره خواهد بود.

وی عنوان کرد: ‌برای اختتامیه بخش مناطق نیز دعوت‌نامه‌هایی به علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، ضیاء هاشمی معاون فرهنگی اجتماعی وزارت علوم، علی مرادخانی معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، نوش آبادی سخنگوی وزارت ارشاد، معاون فرهنگی و اجتماعی مناطق آزاد، طا‌ها هاشمی معاون اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی و میرزایی فرستاده شده است و تاکنون تمامی مدعوین حضور خود را در این برنامه بطور قطع اعلام کرده‌اند.

 

 
کد خبر: 254416

وب گردی

وب گردی