تهران_ایسکانیوز؛ وزیر امور اقتصادی و دارایی،کاهش نرخ سود سپرده های بانکی را از اولویتهای در دست بررسی دولت و شورای پول و اعتبار اعلام کرد.

به گزارش ایسکانیوز؛ علی طیب نیا،درخصوص کاهش نرخ سودبانکی و سودسپرده ها،گفت: تلاش برای کاهش نرخ سود سپرده های بانکی،نیازمند فعالیتهای واحدهای اقتصادی و تولیدی که قادر نیستند با بازدهی بخش واقعی، این سود بالا را پرداخت کنند و همچنین،بازارهای موازی بازدهی که نمی توانند با این نرخ سود نظام بانکی رقابت کنند، به ویژه بازار سرمایه کشور است.

وی،افزود: تصمیم و برنامه دولت و بانک مرکزی این است که به صورت جدی وارد این مقوله بشود و نرخ سود را ساماندهی بکند که در اولین جلسه شورای پول و اعتبار به عنوان اولویت در دست اقدام، مطرح خواهد شد و امیدواریم؛ تصمیم منطقی و صحیحی در این خصوص بتوانیم بگیریم، البته بانکها خودشان داوطلبانه، پیشنهاددهنده کاهش نرخ سود سپرده و تسهیلات هستند.

طیب نیا، افزود: در شورای پول و اعتبار به دنبال این هستیم تا بسته ای از مجموع سیاستها تنظیم کنیم به گونه ای که این کاهش و ساماندهی نرخ سود به نحوی موثر و با کمترین هزینه تبعی صورت گیرد.

وزیرامور اقتصادی و دارایی،گفت: تنها نگرانی و دغدغه ما در این خصوص، بحث مؤسسات مالی فاقد مجوز است که از ضوابط بانک مرکزی تبعیت نمی کنند که امیدواریم با هماهنگی و همکاری قوه قضائیه و نیروی انتظامی با دولت، کنترل و نظارت لازم بر این مؤسسات غیر منضبط و غیرمجاز صورت گیرد، تا سیاستها به نحو صحیح اجرا شود.

وی،درباره حذف یارانه برخی از دهکهای جامعه،گفت: مسائل مربوط به یارانه به حوزه وزارت کار، رفاه و تامین اجتماعی و آقای دکتر ربیعی ارتباط دارد اما در کل قرار است،حساب شده و منطقی و براساس اطلاعات واقعی و به دور از خطا و اشتباه در این خصوص عمل بشود.
کد خبر: 254574

وب گردی

وب گردی