تهران-ایسکانیوز: خطیب موقت نماز جمعه این هفته تهران گفت: حمله عربستان و متحدان او به یمن یک ذلت جهانی برای این کشور بود.

آیت‌الله کاظم صدیقی خطیب موقت نماز جمعه تهران در خطبه اول با بیان اینکه نفس اماره از خطرات بزرگ پبش روی بشریت است، گفت: سمت های دولتی و مسئولیت‌های دهن پُرکن بسیار کوتاه است و اساساً عمر دنیا کوتاه است و زندگی بشری در این عالم طولانی نیست و همه‌امان مسافر هستیم و این سفر به سرعت طی می‌شود.

وی افزود: مسئولیت‌های سیاسی ، اجتماعی، فرهنگی و مملکتی بسیار خطرناک است و خدا نکند انسان سرگرم ازدیاد ثروت و پرکردن دست نزدیکان خود باشد. خدا نکند انسان در پست‌های دولتی که امانت‌های الهی است نوکر یک جریان باشد وچشمش را به بقیه ببند که این از خصیصه‌های مومنین نیست.

امام جمعه موقت نماز جمعه تهران اظهار داشت: انسان مخلوق خدا است و بنده است، ضعیف و ناتوان است و هرچه دارد برای خدا است و هیچ‌ چیزی غیراز خدا ندارد و اگر به این نکته توجه شود انسان دوام ذکر پدا می‌کند، کار او ذکر می شود و خدمتش عبادت خواهد بود. چنین کسی همواره به مصلحت می‌رود و گرفتار مفسده نمی‌شود.

صدیقی در خطبه دوم نماز جمعه تهران نیز، حوادث یمن را مورد توجه قرار داد و گفت: مساله اول که از مسائل مهم جهان اسلام است مسئله یمن است. رخدادهایی که واقع می‌شود ما اسرارش را نمی‌دانیم ولی آنچه مسلم است خدای حکیم، خدای مقتدر، خدای ناظر و خدای محیط اوضاع جهان را متحول می‌کند و عبرت‌ها یکی بعد از دیگری باید مایه بیداری عالم اسلام و افزایش بیداری و بصیرت در خود ما باشد، همه اینها را کلاس‌های معرفت حق بدانیم.

وی با بیان اینکه حمله عربستان و متحدان او به یمن یک ذلت جهانی برای این کشور بود، اضافه کرد: هیچ کسی گمان نمی‌کرد یمن یک کشور فقیر در مسیری قرار بگیرد که رئیس‌جمهور یمن با پای خودش صحنه را ترک کند و از کشور فرار کند، و مردم یک انسجام و وحدتی پیدا کنند و زمینه استقلال، زمینه آزادی و شکوفایی خود مردم در به دست آوردن حاکمیت در خویشتن خود آن هم با اعتقادات اسلامی و دینی و با الهام‌ گرفتن از نهضت صددرصد اسلامی ایران با شعارهای مشترک و با اهداف مطرح شده فراهم شود.

امام جمعه موقت نماز جمعه تهران ادامه داد: در این میان کشور عربستان سعودی و چند کشوری که در اختیار قدرت‌های بزرگ جهانی هستند از سرمایه‌ عظیم ملت اسلام که نفت است در اختیار رژیم‌های سلطنتی قرار گرفته و دلارهای بی‌حد و حصری که حق مردم است در خزانه‌های خودشان جمع کردند، اینها یک مرتبه وحشت بکنند و با اشاره آمریکا بدون اعتنا به قراردادهای بین‌المللی به حقوق شرعی، به مرزهای قانونی تجاوز آشکار به یک کشوری که هیچ جرمی و تعرضی به کشور همسایه ندارد و هیچ حرکتی که موجب جنگ علیه آنها بشود از آنها سر نزده است.

صدیقی تصریح کرد: این اتفاق یک شکست سیاسی و یک ذلت جهانی است و یک کشوری که خودش را مسلمان می‌داند و یک کشوری که حرمین شریفین در اختیار اوست و یک کشوری که همه سال در نقاط مختلف عالم در موسم حج به آنجا مسلمانان می‌روند، خودشان را خادم‌الحرمین معرفی می‌کنند معلوم می‌شود که هیچ تعهدی به حقوق مسلمانان ندارد.


خطیب نماز جمعه تهران ادامه داد: این‌ها می‌خواستند مرزهای عربستان را امن کنند و گروه‌های داخلی عربستان را اقتدار بیشتر دهند و سلاح‌ها را علیه انصار‌الله افزایش دهند و همچنین سیطره و سلطه خود را بر یمن مستقر کنند و گروه‌های القاعده را حمایت کنند تا یمن به سامان نرسد که مشاهده کردیم در هیچ یک از اهداف خود موفق نبودند.

حجت‌الاسلام صدیقی گفت: در واقع آمریکایی‌ها نتوانستند نه به یمن و نه به سلاح‌هایشان لطمه‌ای وارد کنند.
وی افزود: یمن دارای 20 استان است که امروز 18 استان آن تحت سیطره انصارالله است و القاعده و گروه‌های تروریستی به دلیل اقتدار مردم یمن و انصارالله مجبور به عقب‌نشینی شده‌اند.

حجت‌الاسلام صدیقی گفت: این رسوایی سیاسی، فرهنگی، جهانی و اسلامی است و افشای چهره واقعی غربی‌ها است که هیچ نوع پایبندی به قداست حرمین باقی نگذاشته‌اند بلکه به عربیت خودشان هم پایبند نبودند.

وی ادامه داد: جنگ در ماه ‌های حرام قبل از اسلام هم مطرح بوده و یک فرهنگ پذیرفته شده در زمان جاهلیت که در هیچ جای محیط جزیره‌العرب امن نبوده 4 ماه را به عنوان آتش‌بس قبول کرده بودند اما اینها حرمت و قداست ماه‌های حرام را هم در هم شکستند و در همین ماه رجب آتش‌ها را بر سر مسلمان مظلوم یمن ریختند و بیش از 3 هزار شهید و 400 کودک را کشتند.

خطیب نماز جمعه تهران افزود: عجیب اینکه این جنایت وقانون‌شکنی را که از سلاح‌های غیرمتعارف علیه مردم بی‌دفاع استفاده کرده‌اند و در واقع از سلاح‌های فسفری و سلاح‌هایی که نباید در جنگ از آنها استفاده شود، استفاده کردند و می‌گویند ما به اهداف خود رسیده‌ایم.

وی گفت: این اتفاقات از غضب‌های خاص خداست که رژیمی را وادار به نابودی اعتبارات خود می‌کند و این‌ها می‌خواستند مرزهای عربستان را امن کنند و گروه‌های داخلی عربستان را اقتدار بیشتر دهند و سلاح‌ها را علیه انصار‌الله افزایش دهند و همچنین سیطره و سلطه خود را بر یمن مستقر کنند و گروه‌های القاعده را حمایت کنند تا یمن به سامان نرسد که مشاهده کردیم در هیچ یک از اهداف خود موفق نبودند.

حجت‌الاسلام صدیقی گفت: در واقع آمریکایی‌ها نتوانستند نه به یمن و نه به سلاح‌هایشان لطمه‌ای وارد کنند و یمن دارای 20 استان است که امروز 18 استان آن تحت سیطره انصارالله است و القاعده و گروه‌های تروریستی به دلیل اقتدار مردم یمن و انصارالله مجبور به عقب‌نشینی شده‌اند.


خطیب موقت نماز جمعه تهران با اشاره به واقعه طبس و شکست ایالات متحده آمریکا در حمله نظامی به ایران گفت: یک زمانی نیروهای مسلح اصلا اطلاع ندارند اما خداوند به شن‌ها فرمان می‌دهد که به دشمن شکست وارد کنند و حتی یک گلوله هم شلیک نکنیم و یک شهید هم ندهیم و باید مردم به شبهه نیفتند و پس پرده به مردم گفته شود تا اعتماد مردم جلب شود.

 
کد خبر: 254840

وب گردی

وب گردی