تهران-ایسکانیوز: مدیریت نامناسب فدراسیون بسکتبال دوباره پای مراجع قضایی را به این رشته باز کرد.

در این فصل از لیگ‌های بسکتبال ایران درگیری، شکایت و حضور ماموران انتظامی به جریان مسابقه زیاد بوده و فدراسیون بسکتبال هم همیشه سعی کرده تا از این اتفاق‌ها جلوگیری کند اما تاکنون موفق به این کار نشده تا بیش از پیش نیاز به ثبات مدیریتی در بسکتبال ایران احساس شود.

در آخرین اتفاق نیز دوباره پای مراجع قضایی به بسکتبال باز شد و به جای اینکه اتفاقات یک مسابقه در لیگ دسته یک در خود فدراسیون حل شود، نبودن فضای مناسب برای این موضوع باعث شد یکی از اعضای کادرفنی تیم شیمی درسلف تهران از باشگاه نیروی زمینی شکایت کند؛ اتفاقی که باید در درون خود فدراسیون حل می شد.

در جریان دیدار بین این دو تیم از مرحله مقدماتی لیگ دسته یک حواشی زیادی ایجاد شد و درگیری شکل گرفت. در این میان ناظر مسابقه به خروج تماشاگران تیم نیروی زمینی از سالن رای داد تا مسابقه نیمه تمام باقی نماند و بازی از سر گرفته شود اما زمانی که یکی از مسوولان این باشگاه خطاب به تماشاگران نیروی زمینی حرفی زد، درگیری‌ها تشدید گرفت و حواشی ادامه پیدا کرد.

با به پایان رسیدن مسابقه کمیته انضباطی فدراسیون بسکتبال تصمیمی برای این بازی نگرفت تا دوباره پای مراجع قضایی به بسکتبال باز شود و یکی از اعضای کادرفنی تیم شیمی از باشگاه نیرو زمینی شکایت کرد. در شرایطی که تمام این اتفاق ها در سالن ورزشی ایجاد شده عدم مدیریت فدراسیون و نبود نظارت مناسب در این مسابقه باعث شده تا اهالی خانواده این رشته ورزشی برای حل مشکل خود به خارج از فدراسیون رجوع کنند.

به هر حال اگر اتفاقی در جریان یک مسابقه می‌افتد و کسی به دنبال احقاق حق است باید فدراسیون مجری این عمل باشد نه نهادی دیگر.

البته نمونه دیگری از این دست اتفاقات در لیگ برتر دیده شد؛ زمانی که در جریان حواشی دیدار دو تیم مهرام و شهرداری گرگان سرمربی تیم مهرام توسط ماموران انتظامی به کلانتری منتقل شد. مطمئنا مدیریت بهتر فدراسیون و نظارت دقیق‌تر در بازی‌ها اجازه نخواهد داد تا مسائل ورزشی خارج از فدراسیون حل شود.
کد خبر: 254865

وب گردی

وب گردی