تهران-ایسکانیوز: وزیر دادگستری گفت: ایجاد کمیته سلامت اداری زیر نظر معاون اول و تعدای از وزرا و در بخش تعزیرات فعال کردن کشت سیار در دولت در حال انجام است.


جلسه شورای عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم عصر روز جمعه 4 اردیبهشت به ریاست آیت الله یزدی و با حضور دیگر اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم برگزاری شد.


حجت الاسلام پورمحمدی وزیر دادگستری میهمان جلسه شورای عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بود.


وزیر دادگستری، اصلاح سلامت اداری را یکی از نکات حساس و جدی عنوان کرد و اظهار داشت: ما در این زمینه بسیار جدی هستیم و باید فساد اداری ریشه‌کن شود.


وی یکی دیگر از مشکلات را عدم رعایت قانون در بخش‌های گوناگون ذکر کرده و افزود: باید این فرهنگ غلط اصلاح شود و باید با برنامه‌ریزی دقیق تصدی‌گری دولت کم شود.


پورمحمدی با اشاره به مسئله دولت الکترونیک گفت: با توجه به رشد جمعیت و بخش‌های مختلف اقتصادی، دیگر نمی‌توان به روش‌های گذشته و سنتی عمل کرد.


وی در ادامه به مسائل دیگری از جمله مالیات، گمرک، سیستم بانکی، قاچاق کالا اشاره کرده و توضیحاتی را ارائه کرد و سپس در جمع‌بندی خود اظهار داشت: دولت برای مبارزه با این مشکلات باید از درون خود شروع کند. در بعضی از این موارد طرح‌ها مانند ایجاد کمیته سلامت اداری زیر نظر معاون اول و تعدای از وزرا و در بخش تعزیرات فعال کردن کشت سیار در دولت در حال انجام است.


در ادامه این جلسه اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بر برخی نکات از جمله موارد ذیل تأکید کردند:


بودجه دولت و بخش نظارتی آن، نقدینگی، ساماندهی بازار سرمایه، ساماندهی سیستم بانکی کشور، استفاده از نقش افکار عمومی در مبارزه با فساد، مدیریت سیستم بانکی و نظارت جدی دستگاه نظارتی، عدم وعده‌های کذب، پیشگیری و کنترل سرمایه‌گذاری‌ها در شرکت‌ها و بانک‌‌ها غیر مجاز توسط مردم و آگاهی بخشی به احاد مردم در این زمینه، کنترل واردات و ترغیب به استفاده از اجناس داخلی ، نظارت بر مسائل مالی نهادهای شکل گرفته در بعد از انقلاب ، احساس امید بیشتر مردم به دادگستری و دستگاه قضائی، نظارت جدی‌تر بر دادگستری‌ها جهت حل مشکلات مردم، تاکید بر حقوق مردم و عنایت به اطلاعات بزرگان و مردم.


در پایان پورمحمدی ضمن تشکر نکاتی را پیرامون مسائل مطرح شده توسط اعضای جامعه مدرسین ارائه کرد.

کد خبر: 254934

وب گردی

وب گردی