تهران – ایسکانیوز: نمایش «تقدیربازان» نوشته" هاله مشتاقی‌نیا " به کارگردانی " سیما تیرانداز" از سه شنبه این هفته در سالن چهارسو تئاتر شهر به روی صحنه می رود. سیما تیرانداز گفت: ما باید به این باور برسیم که اگر می خواهیم در کنار کسی باشیم باید اول به خود شناسی رسیده باشیم.


----14کارگردان این نمایش در گفت گو با خبرنگار تئاتر ایسکانیوز گفت: با وجود علاقه ام به مسائل روز اجتماعی که در کار هایم  وجود دارد،  این متن از طرف خانم مشتاقی نیا به من پیشنهاد شد و آن را انتخاب کردم.


وی افزود: در این نمایش ما به تجربه مشترکی به نام تنهایی در میان انسان های می پردازیم. این نمایش تلنگری برای همه ماهایی ست که از تنهایی می نالیم. همچنین این نمایش یک نوع پیشنهاد کردن و نصیحت کردن در رابطه با آسیب شناسی انسانهاست وچون تماشگران خودشان را در بخشی از این نمایش می بینند قضاوت را به عهده تماشگر می گذارد .


این کارگردان در ادامه خاطرنشان کرد: تقصیرهای خودمان را به پای تقدیر نیندازیم؛ چون همه چیز پای تقدیر نیست. مثلا ما اگر نمی توانیم کنار کسی بمانیم یا احساس راحتی نمی کنیم ، نشان فهم غلط خودمان است و ما باید به این باور برسیم اگر می خواهیم در کنار کسی باشیم باید اول به خود شناسی نسبت به خودمان رسیده باشیم.


تیرانداز در بخش بعدی این گفت گو تصریح کرد: با توجه به نور پردازی و طراحی مهم در این نمایش تنها سالنی که همه امکانات و سازه ها را در اختیار ما می گذاشت سالن تئاتر شهر بود ؛همچنین می توان گفت درمجموع سالن های موجود در تهران تنها سالنی که بهترین امکانات را برای اجرای یک نمایش دارد سالن تئاتر شهر و تالار وحدت است .


درادامه این این کارگردان گفت: نورا هاشمی، بهاره مشیری، هومن کیایی، روزبه حصاری، فرناز رهنما و یمین آتشی " بازیگرانی هستند که در این نمایش ایفای نقش می کنند.


سیما تیرانداز کارگردان و بازیگر درباره موضوع حرف وزیر که امسال سال تئاتر نام گذاری کرده؛ تشریح کرد: از ته دل آرزوی این اتفاق را برای تئاتر کشور دارم و امیدوارم هرچه سریعتر تئاتر کشور از وضعیت مهجور و فرهنگ تو سری خور بیرون آید.


635646962687438898این بازیگر در پایان گفت : با وجود مشکل بیمه هنرمندان خانه تئاتر این تحصیلات را فراهم کرده که تا جای ممکن همه هنرمندان بیمه شوند و فکر نمی کنم معضلی به نام بیمه برای هنرمندان وجود داشته باشد.





کد خبر: 255036

وب گردی

وب گردی