تهران-ایسکانیوز: معاون فرهنگی و دانشجویی وزیر بهداشت از برگزاری انتخابات شورای صنفی دانشگاه‌های علوم پزشکی تا پانزدهم اردیبهشت‌ماه خبر داد.

محمدرضا فراهانی با بیان اینکه آیین‌نامه شورای صنفی دانشگاه‌های علوم پزشکی در تاریخ 18 فروردین ابلاغ شد،افزود: در این آیین نامه یک شورای مرکزی ناظر بر شوراهای صنفی وجود دارد که وظیفه‌ این شورای مرکزی این بود که دستورالعمل برگزاری انتخابات را تهیه و ابلاغ می‌کرد که این امر در هفته گذشته انجام و ابلاغ شد.

وی با تاکید بر اینکه این دستورالعمل، نظامات برگزاری انتخابات شوراهای صنفی را مشخص می کند، گفت: انتخابات شورای صنفی باید طبق روال در اواخر مهر و اوایل آبان برگزار شود اما از آنجایی که قبلا همه دانشگاه‌های علوم پزشکی صاحب شورای صنفی نبوده‌اند، اولین انتخابات تا پانزدهم اردیبهشت برگزار می‌شود و دوره بعدی انتخابات طبق روال در اواخر مهر یا اوایل آبان برگزار می‌شود، یعنی اولین دوره به طور استثنی یک سال و نیم به طول می‌انجامد.

معاون فرهنگی و دانشجویی وزیر بهداشت ادامه داد: البته برخی دانشگاه‌ها قبلا به صورت غیر رسمی صاحب شورای صنفی بوده‌اند که انتخابات در این دانشگاه‌ها در اردیبهشت برگزار نمی‌شود بلکه در اواخر مهرماه برگزار خواهد شد.

انتخابات در سطح دانشکده برگزار می شود

فراهانی با اشاره به آغاز هفته خوابگاه‌ها در اواخر اردیبهشت‌ماه تاکید کرد: به دانشگاه‌ها تاکید شده از آنجائی که هفته خوابگاه‌ها اواخر اردیبهشت آغاز می‌شود، انتخابات باید حداکثر تا پانزدهم برگزار شود. قاعدتا معاونین فرهنگی دانشجویی دانشگاه‌ها در جریان این امر هستند و باید اطلاع رسانی کنند.

وی به این پرسش که انتخابات در سطح دانشکده‌ها برگزار می‌شود یا دانشگاه‌ها، پاسخ داد: انتخابات در سطح دانشکده برگزار می شود، درواقع هر دانشکده و هر خوابگاه دارای یک شورای صنفی هستند و مجموعه دبیران شورای صنفی دانشکده ها و خوابگاه‌ها یک شورای صنفی دانشگاهی را تشکیل داده و یک نفر را به عنوان دبیر انتخاب می‌کنند.
کد خبر: 255069

وب گردی

وب گردی