تهران-ایسکانیوز: سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد مشهد ساخت جامعه پیشرفته فرهنگی را در گرو همفکری و گفت‌وگو دانست.
دکتر عباس شیخ الاسلامی در نشست اعضای کمیته های فرهنگی اجتماعی دانشکده های دانشگاه آزاد اسلامی مشهد که با حضور آیت الله معصومی مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی در محل مرکز رفاهی فرهنگی واحد مشهد برگزار شد، گفت: معتقدم در این جلسات باید نقطه نظرات همه دوستان شنیده شود، چرا که با استبداد و خودرأیی، کار فرهنگی صورت نمی گیرد.
وی با تاکید بر مذاکره و گفت وگو در انجام برنامه های فرهنگی اظهار داشت: البته مشاوره استاد با دانشجو، دانشجو با مسئول و... باید اثرگذار باشد، چرا که جامعه پیشرفته فرهنگی جامعه ای است که با همفکری و مشاوره و گفتگو همراه باشد.
شیخ الاسلامی مهمترین اثر برنامه های فرهنگی را احساس آرامش در جامعه دانست و گفت: دانشجویان باید در دانشگاه با احساس امنیت به بیان نظر خود بپردازند.
وی بر ارتقاء اخلاق در برنامه های فرهنگی تاکید کرد و گفت: کار فرهنگی با ارائه آمار و هزینه کردن بودجه صورت نمی گیرد، بنابراین با تعریف شاخص هایی برنامه های فرهنگی را در پایان سال ارزیابی می کنیم.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی مشهد با تاکید بر مشارکت دانشجویان در انجام فعالیت های فرهنگی، گفت: اگر می خواهیم کمیته های فرهنگی موفق عمل کنند، باید دانشجوها را به آن وارد کرده و به آنها اعتماد کنیم.
وی ادامه داد: تجربه نشان داده کاری که دانشجو اجرا می کند جذاب تر از کاری است که مسئولان انجام می دهند، چراکه دانشجو زبان دانشجو را بهتر درک می کند بنابراین باید به آنها اطمینان کرده و دید منفی نسبت به آنها نداشته باشیم و اگر خطاهایی هم باشد از آنها چشم پوشی کنیم، درواقع فضایی ایجاد کنیم تا دانشجو بدون رعب و وحشت  در فضای باز ، فعالیت های فرهنگی انجام دهد.
معاون فرهنگی اجتماعی واحد مشهد هم با بیان اینکه کمیته های فرهنگی دانشکده ها مرکز اصلی تصمیم گیری مسائل فرهنگی در دانشکده ها هستند، گفت: این مراکز در سال جاری توسعه یافته و اعضای انجمن های علمی، تشکل های سیاسی، اعضای هیات علمی و نمایندگانی از کارکنان دانشگاه در این کمیته ها برای انجام فعالیت های فرهنگی مشارکت دارند.
حجت الاسلام محمد رسولی با توجه به اینکه کار فرهنگی داری پیچیدگی های زیادی است که هر روز به آن افزود می شود، خطاب به اعضای این جلسه اظهار کرد: گسترش ارزش های انسانی و اسلامی رسالت خطیری است که خداوند به عهده ما قرار داده و ما شرعا مسئول هستیم و باید  با ایثار و فداکاری به ایفای این رسالت بزرگ بپردازیم.
وی با تاکید بر اینکه امروز نه تنها تمامی اساتید ، دانشجویان و کارکنان حتی خانواده های آنها در برنامه های فرهنگی ما حضور خواهند داشت، افزود: در این رابطه کانونهای فرهنگی ، اتاق های فکر و کرسی های آزاد اندیشی در دانشکده ها فعال شده تا از تمامی افکار استفاده کنیم.

کد خبر: 255154

وب گردی

وب گردی