تهران-ایسکانیوز: حجت‌الاسلام علی عسکری معاون امور مجلس دانشگاه آزاد اسلامی، از ۱۶ راهبرد این معاونت پارلمانی دانشگاه آزاد اسلامی برای افزایش تعامل دانشگاه و مجلس خبر داد.

تهران-ایسکانیوز: حجت‌الاسلام علی عسکری معاون امور مجلس دانشگاه آزاد اسلامی، از ۱۶ راهبرد این معاونت پارلمانی دانشگاه آزاد اسلامی برای افزایش تعامل دانشگاه و مجلس خبر داد.




به گزارش خبرگزاری ایسکانیوز به نقل از خبرگزاری آنا، علی عسکری با اشاره به تعامل بالای معاونت پارلمانی دانشگاه و مجلس شورای اسلامی گفت: ‌ما تعامل سازنده و اثربخشی با مجلس داشته‌ و داریم.


وی افزود: به صورت کلی باید بگویم که ما بر اساس مصوبه ۷۲۱ شورای عالی انقلاب فرهنگی درباره هیئت امناهای استانی که نمایندگان هم در بسیاری از استان‌ها در آن عضویت دارند و بر اساس بخشنامه ساماندهی تعامل دانشگاه آزاد با مجلس شورای اسلامی که دکتر میرزاده ابلاغ کردند، با هدف ارتقای کیفی دانشگاه و هم چنین تحقق سیاست کلی علمی فناوری که مقام معظم رهبری بر آن تاکید کردند، راهبردهای جدیدی را در شورای دانشگاه مصوب کردیم و سعی خواهیم کرد این راهبرد‌ها را با شفافیت و ضمانت اجرایی کمی و کیفی بهتر از گذشته در مجلس جامه عمل بپوشانیم.


علی عسکری تصریح کرد: در حال حاضر ۱۶ راهبرد را برای سال جاری در نظر گرفته‌ایم و سعی خواهیم کرد که این راهبرد‌ها را در دو محور امور تقنینی و امور تعاملی و نظارتی جامه عمل بپوشانیم.


معاون امور مجلس دانشگاه آزاد اسلامی در تشریح این راهبردها گفت: به طور کلی در این راهبرد‌ها می‌توان به رصد و بررسی مصوبات مراجع قانونگذار در این رابطه، تهیه و تنظیم طرح‌ها و لوایح تقنینی در راستای مصالح دانشگاه اشاره کرد. ما در این دو قالب پیشنهادات خود را در طرح‌ها و لوایح ارائه خواهیم داد. و همینطور پیشنهادات نمایندگان محترم را برای کیفی کردن حرکت علمی و آموزشی دانشگاه به ویژه در رابطه با توسعه تحصیلات تکمیلی در نظر خواهیم داشت.


حجت الاسلام عسکری با اشاره به پیوند معاونت پارلمانی دانشگاه و مجلس شورای اسلامی افزود: ما در صدد آن هستیم که تعامل شورای راهبردی معاونت امور مجلس را با نمایندگان فعال‌تر کنیم و با امضای تفاهم نامه مشترک با مرکز پژوهش های مجلس و هم چنین برگزاری همایش‌های مشترک علمی- پژوهشی، همکاری تحقیقاتی با مجلس را به عنوان یک هدف جامه عمل بپوشانیم.

وی ادامه داد: پیگیری تهیه و پاسخ به مکاتبات و درخواست‌های نمایندگان را نیز مد نظر خواهیم داشت. البته عزیزان نماینده مستقمیا از ما سئوال ندارند و معمولا طبق قانون از وزیر سئوال می‌کنند و ما باید به سئوال‌ها و تذکرات ارائه شده از سوی نمایندگان به وزیر محترم علوم و همینطور وزیر بهداشت پاسخ گو باشیم که در این رابطه یک پایگاه اطلاع رسانی را هم فعال خواهیم کرد که اخبار به راحتی رصد و مطالب در اسرع وقت به نمایندگان اطلاع رسانی شود.

علی عسکری تاکید کرد: ‌برای نقطه شروع امسال، ما گزارش عملکرد دوران مدیریتی دکتر میرزاده با چالش‌ها و راهبردهای اجرایی به مجلس و نمایندگان محترم منعکس کردیم و برنامه‌های آینده دانشگاه را به اطلاع آنان رساندیم.

برگزاری جلسات مشترک با مجمع نمایندگان هر استان

معاون پارلمانی دانشگاه آزاد اسلامی یکی از اهداف سفرهای استانی دکتر میرزاده و معاونان دانشگاه را تعامل با مجمع نمایندگان استان ها اعلام کرد و افزود: در جلسات هیات امنای استانی مجمع نمایندگان هر استان بنا به دعوت رسمی ریاست عالیه دانشگاه در جلسات حضور دارند و علاوه بر این موضوع با مجمع نمایندگان هر استان به صورت جداگانه جلسه برگزار می کنیم که نخستین جلسه سال جدید را با مجمع نمایندگان کردستان را در فضایی صمیمی برگزار کردیم.

علی عسکری بررسی مباحث مربوط به توسعه تحصیلات تکمیلی، توسعه دانشگاه آزاد و برقراری عدالت آموزشی در تمامی استان ها و هم چنین ارزیابی مدیریت واحدها و مسائل ویژه مربوط به دانشگاه آزاد اسلامی را از مسائل مورد توجه در جلسات مشترک با مجمع نمایندگان استان ها عنوان کرد

وی در پایان گفت: برگزاری جلسات با فراکسیون های تخصصی مجلس از قبیل فراکسیون دانشگاهیان نیز یکی دیگر از دستور کارهای معاونت امور مجلس در سال جاری است. علاوه بر این تلاش خواهیم کرد در ارتباط با توسعه شرکت های دانش بنیان، سهم دانشگاه های آزاد اسلامی از بودجه های مصوب در این رابطه و هم چنین سهم سرانه دانشجویی به ویژه در ارتباط با وام های دانشجویی با کمک نمایندگان محترم جذب و در اختیار دانشگاه قرار گیرد.

کد خبر: 255340

وب گردی

وب گردی