تهران-ایسکانیوز: رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه دغدغه خاطر مقام معظم رهبری همواره بر مسائل فرهنگی بوده است گفت: یکی از مشکلات بزرگ ما در عرصه فرهنگ مشخص نبودن متولی و مالک فرهنگ است و سهم مدیریت شهری از مسئولیت های فرهنگی باید مشخص شود.


به گزارش ایسکانیوز؛ جلسه هماهنگی اجرای برنامه های سال 94 و هم افزایی در حوزه های مختلف فرهنگی و اجتماعی با حضور رییس کمیسیون فرهنگی شورا ، معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران و معاونت های فرهنگی و اجتماعی  مناطق 22 گانه در شورای شهر تهران برگزار شد.


در این جلسه حجت الاسلام ناصحی با اشاره به اهمیت برگزاری این نشست ها گفت: آنچه که موجب ارتقای عملکرد در سازمان ها می شودف تشویق و انتقاد سازنده است که بر گزاری این نشست ها بهترین فرصت برای شناسایی نقاط قوت و ضعف عملکرد مدیران خواهد بود. از این رو باید تلاش کنیم این گونه نشست ها را به صورت فصلی برگزار کنیم.


ناصحی در ادامه افزود: امروز مقوله فرهنگ یکی از موضوعات مهم شهر ما می باشد به گونه ای که فرهنگ عمومی به بحث روز بین شهروندان تبدیل شده است. از جهتی موضوعات فرهنگی همواره دغدغه مقام معظم رهبری بوده و ما مدیران باید این امر را مد نظر قرار دهیم.


رییس کمیسیون فرهنگی شورا گفت: این اهمیت مسائل فرهنگی موجب شده تا شورای اسلامی شهر تهران اهمیت ویژه ای به این مقوله بدهد تا جایی که تهیه پیوست های اجتماعی و فرهنگی برای هر نوع اقدامات عمرانی و خدماتی در شهر از دغدغه های شورای اسلامی شهر تهران بوده است.


وی با اشاره به اهمیت پیوست های اجتماعی برای اقدامات شهری گفت: معضلات شهری از همین نبود پیوست های اجتماعی و فرهنگی ناشی می شود همچنانکه پروژه میدان امام حسین (ع) با اینکه به بهترین نحو اجرا شد اما به دلیل نبود پیوست های فرهنگی آفت های متعددی را به وجود آورد.


حجت الاسلام ناصحی ادامه داد: از جمله مشکلات دیگر ما در عرصه فرهنگ نبود متولی مشخص در این عرصه است به بیان دیگر فرهنگ مالک و متولی ندارد تا بدانیم سهم هر نهاد و سازمان از جمله مدیریت شهری از مسئولیت های فرهنگی کجاست! این می شود که امروز شاهد موازی کاری های بسیاری در عرصه فرهنگی هستیم .


رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران یاد آور شد : در چنین شرایطی باید گفت تنها نهاد و سازمانی که به صورت منسجم در عرصه فرهنگ کار می کند شهرداری تهران است گرچه کاستی هایی هم وجود دارد . این جای شکر دارد که امروزه شهرداری تهران اعلام می کند می خواهیم از یک نهاد خدماتی به یک نهاد فرهنگی و اجتماعی تبدیل شویم گرچه این کار خیلی عظیم می باشد  و مستلزم آن است که همه با همدلی و همزبانی در کنار یکدیگر باشیم.


ناصحی با اشاره به چگونگی روند تعیین ،تصویب و ابلاغ بودجه اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران اظهار کرد: در سال 94 با همدلی و همزبانی باید  بیش از پیش  مسئولیت های پیش رو توسط معاونت های مناطق و سازمان های اجرایی مد نظر قرار گیرد تا کیفیت برنامه ها و بازدهی عملکرد فرهنگی و اجتماعی ، خروجی مناسب و محتوای ارزشمندی داشته باشد.



کد خبر: 255388

وب گردی

وب گردی