تهران - ایسکانیوز: در راستای اجراي مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی و اساسنامة¬ بنیاد سعدی و به منظور همكاري، هم¬افزايي، انسجام و هماهنگي فعاليت هاي مربوط به حوزه زبان و ادبيات فارسي در خارج كشور، توافق¬نامه ای بين سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي و بنياد سعدي منعقد شد.

نشان بنیاد سعدی

به گزارش خبرگزاری ایسکانیوز، در راستای اجرای مصوبه 673 شورای عالی انقلاب فرهنگی که مسئولیت آموزش و گسترش زبان فارسی در جهان و هماهنگی و هم افزایی ظرفیت های مربوط به حوزه زبان و ادب فارسی را به بنیاد سعدی واگذار کرده است، توافقی میان بنیاد سعدی و سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی بعمل آمد.

این توافق نامه که حاصل جلسات متعدد کارشناسی بین معاونین دو سازمان و هماهنگی های بعمل آمده بین روسای دو دستگاه است، درتاریخ اول اردیبهشت ماه به تصویب شورای عالی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی رسید.

براساس این توافق نامه، اموری از قبیل بکارگیری مدرس و استاد زبان فارسی، اعطاء بورس های تحصیلی، برگزاری دوره های دانش افزایی و اردوهای فرهنگی و آموزشی، ساماندهی نسخ خطی زبان فارسی، تنظیم و تصویب کلیه اسناد فرهنگی با سایر کشورها در موارد مربوط به گسترش زبان فارسی و همچنین اداره مراکز تحقیقات و آموزش زبان فارسی در جهان که تاکنون توسط سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی صورت می گرفته، به بنیاد سعدی واگذار شد.

همچنین سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی موظف شد تا تسهیلات و تمهیدات مورد نیاز برای استقرار فعالیت ماموران موقت و مدرسان بنیاد را فراهم و مساعدت لازم را بعمل آورد.

شایان ذکر است که کلیه فعالیتهای مامورین بنیاد سعدی زیر نظر رایزنان فرهنگی انجام می شود و در کشورهایی که نمایندگی فرهنگی نداشته باشیم، فعالیت های فوق زیر نظر نمایندگی های سیاسی انجام می شود.

پیش از این نیز تفاهم نامه هایی میان بنیاد سعدی و وزارت علوم و تحقیقات و فناوری، دانشگاه آزاد اسلامی، جامعه المصطفی العالمیه و شورای عالی امور ایرانیان خارج از کشور منعقد شده است.
کد خبر: 255450

وب گردی

وب گردی