تهران - ایسکانیوز: از روز دوشنبه (هفتم اردیبهشت ماه) درس‌گفتارهای «از نوشتار تا گفتار در فیلم مستند» در مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی آغاز می‌شود.

کارگاه از نوشتار تا گفتار

به گزارش خبرگزاری ایسکانیوز، این کارگاه آموزشی تخصصی طی روزهای 17 اردیبهشت تا 27 خرداد ماه و به مدت 9 جلسه، زیر نظر «شهرام درخشان» پژوهشگر، مستندساز و گوینده‌ی با سابقه‌ی سینمای مستند ایران برگزار می‌شود.
در اولین جلسه این کارگاه که سرفصل‌های آموزشی آن توانایی‌سنجی، تعیین سطح و شناخت فردی است، هنرپژوهان با حضور در استودیو صدابرداری، تست صدا خواهند داد.
این کارگاه تخصصی با توجه به اهمیت مقوله گویندگی و نویسندگی ‏در فیلم مستند و تقويت هر چه بيشتر نگرش فيلمسازان حوزه سینمای مستند به این موضوع در فرآيند توليد فیلم مستند، توسط معاونت تحقيقات و پژوهش «مركز گسترش سينماي مستند و تجربي» برپا شده است.
از اساتید میهمان این مجموعه درس‌گفتارها هم می‌توان به غلامعلی افشاریه، ناصر ممدوح، اُرد عطارپور، پیروز کلانتری و همایون امامی اشاره کرد.
گفتنی است که آموزش در این دوره از درس‌گفتار‌ها، انحصاراً و به طور مشخص به «نویسندگی و گویندگی در سینمای مستند» و نه هنر دوبله و یا گویندگی تلویزیونی و رادیویی مربوط می‌شود.
کد خبر: 255468

وب گردی

وب گردی