تهران - ایسکانیوز: محمود صلاحی در نشست صمیمانه با مدیران و اعضای هیات‌های مدیره انجمن‌های عکس، هنر عکاسی را عمومی‌ترین هنر بین مردم دانست که می‌تواند خدمات برجسته حوزه شهری را ثبت و ضبط کند و در معرض دید قرار دهد.

32062_832
به گزارش خبرگزاری ایسکانیوز، رئیس سازمان فرهنگی هنری در این نشست با تاکید بر لزوم ارتباط چهره به چهره با انجمن‌ها و متولیان هنر، اظهار داشت: ملت ما تاریخ و فرهنگ غنی دارد و هر گروه از هنرمندان باید بتوانند با تخصص و توان خود تاریخ، هویت و فرهنگ غنی این ملت را به تصویر بکشند.
وی ضمن تشریح ویژگی‌های هنر فاخر و لزوم عمق بخشیدن به بخش‌های مختلف هنر، به ابعاد عملیات اجرایی مهم‌ترین پروژه‌های مدیریت شهری از جمله دریاچه شهدای خلیج فارس، بوستان یاس، پل و تونل شهید صدر و نمایشگاه بین‌المللی شهر آفتاب اشاره کرد و افزود: بیشترین کسانی که می‌توانند این خدمات را به شهروندان معرفی کنند، عکاسان هستند.

32063_289
رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با بیان اینکه هنر عکاسی بین مردم عمومی‌تر است، تصریح کرد: عکس یک رونوشت از واقعیت نیست بلکه اثری دارای حس و برگردانی از واقعیت است.
صلاحی با اشاره به رابطه فرهنگ و هنر به عنوان دو ماموریت اصلی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران گفت: فرهنگ بدون هنر تبیین نمی‌شود و هنر بدون فرهنگ ریشه ندارد. رابطه سازمان فرهنگی هنری با هنرمندان نیاز به تبیین دارد و به همین دلیل تصمیم به برگزاری این جلسات گرفتیم. جلسه بعدی ما در انجمن عکاسان خواهد بود و باید بحث‌هایی که اینجا داشتیم بررسی و تبیین شود تا بتوانیم در جلسه‌های آینده به نتیجه‌ای برای نحوه تعامل با هم برسیم.

32056_646
در این نشست مدیران و اعضای هیات‌های مدیره انجمن‌های عکس هم با بیان توانمندی‌ها و ظرفیت‌های عکاسان، مشکلات و دغدغه‌های صنفی خود را مطرح کردند. مسعود زنده‌روح کرمانی رئیس انجمن عکاسان با اشاره به ارائه طرحی در حوزه عکاسی از پایتخت به شهردار تهران، ابراز امیدواری کرد این طرح در دوره جدید مدیریت سازمان اجرایی شود. ایجاد گنجینه عکس تهران در موزه عکسخانه شهر، اختصاص مکانی برای استقرار انجمن‌ها و برگزاری دوسالانه عکس تهران از دیگر درخواست‌ها و پیشنهادهای زنده‌روح در این نشست بود.

32057_798
عبدالحسینی معاون هنری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، اکبر عالمی عضو هیات موسس انجمن عکاسان ایران، قلمسیاه عضو هیات موسس انجمن عکاسان ورزشی، مترجم‌زاده، فروتنی عضو انجمن عکاسان مطبوعاتی، سیدعباس میرهاشمی رئیس و محمدحسین حیدری قائم‌مقام انجمن عکاسان انقلاب و دفاع مقدس، ولی‌زاده رئیس انجمن عکاسان تبلیغاتی و صنعتی، علیرضا کریمی صارمی مدیر آژانس عکس ایران و حافظ احمدی رئیس انجمن عکاسان سینما در این نشست حضور داشتند.
کد خبر: 255478

وب گردی

وب گردی