تهران-ایسکانیوز: دبیرکل کمیته ملی المپیک با بیان این که میزان پاداش رشته های تیمی و انفرادی نظر هیأت اجرایی است براین که تفاوت در این مقدار نظر شخصی نیست تأکید کرد.

پاداش پنج میلیونی برای رشته های تیمی که سهمیه المپیک می گیرند در مقابل پاداش 10 میلیونی انفرادی‌ها مثل همیشه معمولا صدای بازیکنان رشته های تیمی را در می آورد.

اما شاهرخ شهنازی دبیرکل کمیته ملی المپیک دراین باره گفت:این قاعده همیشگی است. برای کادر فنی خیلی تفاوت نمی کند . یعنی برای رشته تیمی کادرفنی در ازای هر نفر همان میزان پاداش انفرادی ها را می گیرند. یعنی اگر در کشتی که تک تک سهمیه می گیرند، کادرفنی 60 میلیون می گیرد برای والیبال هم همین است. فقط تفاوت برای پاداش بازیکنان است که معمولا گلایه می کنند.

این مسئول کمیته ملی المپیک ادامه داد: در رشته های انفرادی یک نفر سهمیه می گیرد اما در تیمی نتیجه حاصل کار چند نفر است. به خاطر همین ورزشکاران تیمی پنج میلیون می گیرند. میزان پاداش نظر شخصی نیست و نظر هیات اجرایی است. البته که ما مشکل بودجه هم داریم وگرنه داشتیم بیشتر می دادیم. طبق مصوبه قدیم پاداش ها تعیین شده و فکر می کنم عادلانه است. حتی در مسابقات تنیس یا پینگ پنگ هم جایزه دوبل معادل انفرادی است.

حالا بزرگترین دغدغه مسولان کمیته ملی المپیک بودجه است که به فدراسیونها برسد. شهنازی تصریح کرد: معمولا تخصیص بودجه از ماه دوم شروع می شود.امسال ،یکسال قبل از المپیک به خاطر مسابقات انتخابی و شرایط حساسی که فدراسیون ها دارند مهمترین موضوع پرداخت به موقع بودجه است.اگر بودجه زیادباشد اما دیر برسد فایده ندارد.

اما فدراسیون دوومیدانی سرپرست ندارد و این درحالی است که کمیته ملی المپیک نگاه ویژه ای به حدادی دارد، شهنازی دراین باره گفت: به هرحال احسان حدادی شانس بیشتری نسبت به بقیه دوومیدانی کاران در المپیک دارد. ما نگران او هستیم.هر چند حدادی ورزشکار حرفه ای است . اما حالا که فدراسوین سرپرست ندارد برای اینکه فرصت از دست نرود برنامه های او را دیده ایم و تنها منتظریم تا بودجه برسد. چرا که بدون پول نمی توان کاری انجام داد.
دبیرکل کمیته ملی المپیک با اشاره به این که اعضای هیات اجرایی پیش نویس اساسنامه فدراسیون های ورزشی را بررسی کردند، اظهار کرد: طبق دستور جلسه، پیش نویس اساسنامه بررسی شد که پس از بررسی اجمالی کلیات آن مورد تائید اعضا قرار نگرفت . اول جزئیات آن در کارگروه تخصصی هیئت اجرایی ارزیابی شود وبعد جمع بندی با نظرات تخصصی برای هماهنگی هر چه بیشتر، در جلسه ی مشترک با وزارت ورزش و جوانان بحث و بررسی شود تا ان شاالله اساسنامه جامع و کامل برای گذراندن مراحل قانونی و اخذ مصوبات به مراجع ذیربط داده شود.»
کد خبر: 255671

وب گردی

وب گردی