تهران- ایسکانیوز: فرشته طائرپور بزرگترین مشکل سینمای ایران را در زمینه فروش، عدم برخورداری از تبلیغات میدانی و تلویزیونی دانست.

181403_2182

فرشته طائرپور در گفتگو با خبرنگار سینمایی ایسکانیوز گفت: به نظر من بزرگترین لطمه ای که به سینمای ایران وارد شده، برخوردار نبودن از عرصه های تبلیغی میدانی در سطح شهر، رسانه ای و تبلیغات تلویزیونی است؛ در همین راستا اگر فیلم ها درست اطلاع رسانی شوند قطعا در فروش موفق خواهند بود.
طائرپور در مورد فروش فیلم ها در فروردین ماه امسال گفت: چه کسی می گوید سینمای ایران، امسال نسبت به سال گذشته افت فروش داشته؟! فروش بهار امسال از فروش فروردین سال گذشته بیشتر بود.
او ادامه داد: البته افزایش قیمت بلیت را باید در نظر گرفت و نباید زود قضاوت کرد، به هر حال در ابتدای گران شدن بلیت ها همیشه فروش فیلم ها پایین می آید اما بعد دوباره فروش افزایش پیدا می کند.
فرشته طائرپور افزود: به بالا بودن سطح فروش فیلم های امسال بسیار امیدوارم.
او با اشاره به در نظر گرفتن میانگین فروش، برای مقایسه فروش امسال و سال گذشته گفت: اینکه فیلمی مثل «مدرسه موش ها2» را معیار قرار دهیم درست نیست. مهم درنظر گرفتن میانگین فروش فیلم ها است و اینکه میانگین فروش را بسیاری از فیلم ها داشته باشند.
طائرپور افزود: این درست نیست اگر فروش های استثنایی مثل «مدرسه موش ها2» برای ما تبدیل به قاعده شوند، مهم این است که میانگین فروش افت نداشته باشد.
فرشته طائرپور در مورد وجود نگاه انسانی در سینمای ایران گفت: سینمای ایران به دلیل محدودیت ها، آرمان گرایی و جدی گرفتن موضوع بیش از تکنیک، به طور طبیعی سینمای پیام گرایی است و این پیام گرایی را گاهی ما با این قضیه اشتباه می گیریم که سینمای ایران، سینمایی انسانی است و سینمای غرب اینگونه نیست.
او افزود: آنها وقتی در مورد درد ها و رنج های بشری و بی بند و باری ها صحبت می کنند فیلمی می سازند که نگاه انسانی دارد، منتها انها با ضوابط خود فیلم می سازند و ما هم بر اساس اصول، ضوابط، محدودیت ها و روش های خودمان در دیالوگ همه چیز را نشان می دهیم.
طائرپور با اشاره به محدودیت ها در سینمای ایران گفت: به دلیل محدودیت هایی که در سینمای ایران وجود دارد، محبت ها و عشق بین دو نفر را در غالب دیالوگ، نگاه و در واقع دکوپاژ کارگردان نشان می دهیم، البته انتقادهیمان را هم اینگونه نشان می دهیم.


کد خبر: 255687

وب گردی

وب گردی