تهران-ایسکانیوز:تیم مذاکره کننده ایران به ریاست وزیر امور خارجه ساعت 4 بامداد تهران را به مقصد فرانکفورت و سپس نیویورک ترک کرد.

شرکت در کنفرانس سالانه ان .پی.تی مهمترین برنامه محمد جواد ظریف، وزیر خارجه ایران در مدت حضور در نیوریورک است ولی در حاشیه آن ملاقات هایی با جان کری همتای امریکایی خود و فدریکاموگرینی هماهنگ کننده سیاست خارجی اتحادیه اروپا و برخی دیگر از وزیران کشورهای 1+5 خواهد داشت.

کنفرانس معاهده منع گسترش سلاح های هسته ای (ان.پی.تی) روز هفتم اردیبهشت در نیویورک برگزار می شود. این کنفرانس هر پنج سال یک بار و بعد از برگزاری سه کمیته مقدماتی سالانه تشکیل می شود و دستور کار آن بررسی نحوه اجرای مواد و تعهدات مفاد معاهده است.

قرار است وزیر امور خارجه در این کنفرانس سخنرانی کند. ریاست ایران بر جنبش غیرمتعهد ها بر اهمیت سخنرانی وزیر خارجه ایران افزوده است.

مذاکره کنندگان ایرانی به سرپرستی سید عباس عراقچی از روزهای چهارشنبه تا جمعه در وین نگارش متن توافق جامع را با موضوع لغو تحریم ها آغاز کردند.

این مذاکرات و کارنگارش متن توافق جامع یا برجام در نیویورک ادامه می یابد.

مذاکرات هسته ای در نیویورک در سطح کارشناسان و معاونان خواهد بود که با توجه به برنامه فشرده و سنگین و نیز اهمیت حضور ایران در اجلاس ان .پی . تی ، به اواخر هفته موکول شده است. وزیران خارجه ایران و آمریکا نیز روز دوشنبه در حاشیه این اجلاس دیدار و روند مذاکرات هسته ای را ترسیم می کنند.
در صورتی که وزرای سایر کشورهای ۱+۵ نیز در نیویورک حضور داشته باشند، وزیر امور خارجه کشورمان گفتگوهای دوجانبه با همتایان خود در این گروه خواهد داشت.
کد خبر: 255690

وب گردی

وب گردی