تهران-ایسکانیوز: مسئول گروه کودک و نوجوان پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری ازبرگزاری کارگاه‌های منظم آموزشی و نمایشی عروسک، ساخت عروسک‌های قدیمی و احیای نمایش‌های عروسکی خبر داد.


لیلا کفاش‌زاده با اشاره به اینکه برگزاری کارگاه‌های آموزش و نمایشی عروسک از برنامه‌های فرهنگی اصلی موزه اسباب‌بازی و عروسک خیمه‌شب‌بازی کاشان است گفت: عروسک مبارک راهنمای موزه اسباب‌بازی وعروسک خیمه‌شب‌بازی کاشان است که مجموعه‌ای منحصر به فرد و بی‌نظیری از عروسک‌های ۲۰۰ساله خیمه‌شب‌بازی را در خود جای داده و مرجعی مطمئن برای پژوهشگران و دانشجویان رشته نمایش‌های عروسکی به شمار می‌رود.


IMG_20150325_175205


او افزود: علاوه برعروسک‌های نمایشی تعدادی از عروسک‌های ایرانی نیز در این موزه به نمایش گذاشته شده است.
کفاش‌زاده گفت: شربت‌خانه موزه با نهایت ظرافت و زیبایی انواع خوراکی‌های سنتی رابه روش سنتی و هنرمندانه به بازدید کنندگان ارايه می‌دهد.
او تاکید کرد: یکی از نکات جالب موزه که توجه همه بازدیدکنندگان را جلب می‌کند حضور عروسک مبارک است که بازدیدکنندگان را با حرکات خیمه‌شب‌بازی راهنمایی و آنها را سرگرم می‌کند.
به گفته مسئول دفتر کودک و نوجوان پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری، موزه اسباب‌بازی و عروسک خیمه‌شب‌بازی کاشان در سال 1393 به همت امیر سهرابی دانش آموخته رشته ادبیات نمایشی ساخته شده است.
بنای موزه یکی از خانه‌های زیبای قدیمی شهر کاشان است که با تغیراتی جالب تبدیل به یک موزه جذاب و دیدنی شده است. دکوراسیون رنگی و ظریف، پرده‌های بافت بروجرد با طرح‌هایی که تداعی‌گر خانه‌های قدیمی‌اند، در و پنجره‌های چوبی، گلدان‌های شمعدانی، چمدان‌های قدیمی و حیاطی دلگشا در مجموع باعث می‌شوند تا بازدیدکننده ساعاتی را به دور از دغدغه بگذراند.



کد خبر: 255707

وب گردی

وب گردی