تهران-ایسکانیوز: معاون مرکز مطالعات و برنامه‎ریزی دانشگاه آزاد با تأکید بر اینکه مدرسان گروه‎های معارف در دفاع از انقلاب اسلامی از برخورد منفعلانه پرهیز کنندگفت: استاد گروه معارف باید ضمن تسلط نسبی به نرم افزارهای مختلف, دانشجویان را نسبت به تهدیداتی که این نرم افزار‌ها می تواند برای آن‌ها به دنبال داشته باشند، آگاه کند.

حسینعلی جاهد در کارگاه آموزشی روش تدریس نیاز محور که با حضور اساتید دانشگاه‎های لرستان برگزار شد، اظهار داشت: بودجه برخی فیلم‌های ضد انقلاب اسلامی مانند آواتار و ۲۰۱۲که در آن‌ها اسرائیل به عنوان منجی دنیا معرفی می‌شود معادل بودجه یک ساله وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.

وی ادامه داد: مدرس درس انقلاب اسلامی در روش تدریس نیاز محور باید نسبت به فیلم‌هایی که علیه انقلاب اسلامی تولید شده‌اند اطلاعات داشته باشد و به شبهات ایجاد شده توسط این فیلم‌ها پاسخ دهد.

این مقام مسئول یادآور شد: استاد گروه معارف باید تسلط نسبی به نرم افزارهای مختلف داشته باشد تا بتواند دانشجویان را نسبت به تهدیداتی که این نرم افزار‌ها می‌توانند برای آن‌ها به دنبال داشته باشند، آگاه کند.

معاون مرکز مطالعات و برنامه‎ریزی دانشگاه آزاد، اضافه کرد: ضرورت دارد مدرسان گروه‎های معارف در دفاع از انقلاب اسلامی از برخورد منفعلانه پرهیز کنند.

جاهد با اشاره به اینکه مدرسی که در برابر سوالات و شبهات دانشجویان متعصبانه برخورد کند نمی‌تواند شیوه درس نیاز محور را اجرا کند، گفت: در روش تدریس نیاز محور، مدرس باید از پرداختن صرف به سرفصل‌های دروس پرهیز و زمان بیشتری را برای پاسخگویی به سوالات و شبهات دانشجویان پاسخ دهد.

این مقام مسئول تصریح کرد: متأسفانه برخی از اساتید گروه معارف به بهانه اینکه دروس مرتبط با آن‌ها جزء دروس عمومی هستند و چندان در رشته تخصصی و آینده شغلی دانشجو تاثیر ندارند آنگونه که باید این دروس را جدی نمی‌گیرند و از طرفی دانشگاه‌ها نیز به بهانه حفظی بودن دروس معارف ظرفیت کلاس‌ها را تا ۷۰نفر افزایش می‌دهند.

وی گفت: در روش تدریس نیاز محور، ظرفیت کلاس‌ها نباید بیش از ۳۰نفر باشد.

 
کد خبر: 255785

وب گردی

وب گردی