تهران-ایسکانیوز: وکیل مدافع محیط‌بان خالدی در خصوص آخرین وضعیت محیط‌بانی که به اتهام قتل، 5 سال پیش به اعدام محکوم شده گفت: با توجه به وضعیت کنونی پرونده محیط‌بان غلامحسین خالدی و درخواست اولیای دم برای سازش، اکنون تنها کمکی که می‌توان به اوکرد، پرداخت دیه مقتول است و سازمان محیط‌زیست کشور باید برای تامین مبلغ دیه به کمک خانواده خالدی بیاید.

فیض‌الله افشار با اشاره به اینکه این پرونده تاکنون 5 بار مورد بازنگری قرار گرفته است، گفت: روز گذشته دادگاه محیط‌بان غلامحسین خالدی دوباره تشکیل شد و انتظار می‌رفت طبق شواهدی که وجود دارد خالدی به قید وثیقه آزاد شود اما متاسفانه این اتفاق نیفتاد.

محیط-بان-هیجار-1
اوگفت: اولیای دم این پرونده از دادگاه دو ماه برای سازش زمان خواسته‌اند و در این مدت باید دیه مقتول به آنان پرداخت شود.
افشار با انتقاد از عملکرد قضات پرونده محیط‌بان خالدی گفت: اگر همان 5 سال پیش به ما می‌گفتند که مشکل این پرونده با پرداخت دیه حل می‌شود، هر طور شده بود پولی تهیه می‌کردیم تا خانواده خالدی این همه سال را بی‌یاور و بی‌سرپرست نماند.
او یادآورشد که قضات پرونده این محیط‌بان رای به قتل شبه عمد داده‌اند زیرا او براساس قانون وبا حکم دولت اسلحه در اختیار داشته و برای دفاع از محیط‌زیست کشورجنگیده است و بنابراین باید دیه ازمحل بیت‌المال پرداخت شود اما خانواده مقتول سازش خواسته‌اند و بنابراین باید اکنون دیه به طور کامل از سوی خانواده خالدی به آنان پرداخت شود.
وکیل مدافع محیط‌بان خالدی گفت: در چنین شرایطی و با توجه به وضعیت مالی خانواده محیط‌بان خالدی، سازمان محیط‌زیست کشور باید به میدان بیاد تا بتوان مبلغ دیه را تامین و این محیط‌بان فداکار را که برای دفاع از محیط‌زیست کشورش در بند است نجات داد.
کد خبر: 255806

وب گردی

وب گردی