تهران_ایسکانیوز، معمولا بازار مصرف مرغ در نیمه دوم فروردین ماه هر سال به دلیل کاهش قدرت خرید مردم رو به کسادی می رود به همین دلیل انتظار می‌رفت که قیمت مرغ در روزهای ابتدایی اردیبهشت‌ماه به دلیل افزایش میزان تقاضا در راستای بالارفتن قدرت خرید مردم افزایش پیدا کند، اما بررسی های میدانی بیانگر این امر است که میزان تقاضا برای خرید مرغ بیشتر شده ولی عرضه این کالا به قدری زیاد است که بازار کشش آن را ندارد و به همین دلیل قیمت مرغ تغییر چندانی نکرده است.

قیمت مرغ تا نیمه اردیبهشت ماه کمتر از ۶۰۰۰ تومان خواهد بود

به گزارش ایسکانیوز، هم اکنون قیمت مرغ در بازار مصرف با ثبات است و به گفته مسئولان ذی ربط قیمت مرغ تا نیمه اردیبهشت ماه کمتر از ۶۰۰۰ تومان خواهد بود.

با توجه به افزایش هزینه های تولیددرسال جاری، تولیدهرکیلوگرم مرغ زنده برای مرغداران حدود 4800 تومان تمام می شود، به همین دلیل قیمت منطقی مرغ تازه برای مصرف کننده باید بین 7500 تا 8000 تومان باشد، که درحال حاضر مرغ زنده۳۸۰۰ تا ۳۹۰۰ تومان و گوشت مرغ تازه 5100 تا 5700 تومان در بازار فروخته می شود.

امروز یکشنبه (6 اردیبهشت ماه) قیمت مرغ در مراکز خرده‌فروشی ۵۷۰۰ تومان، در مراکز عمده‌فروشی ۵۲۰۰ تومان و در میدان بهمن ۵۱۰۰ تومان اعلام شده است.

به گزارش ایسکانیوز،قیمت انواع ماهی نسبت به شب عید بین ۱۰ تا ۳۰ درصد به دلیل کاهش میزان تقاضا و مصرف کاهش پیدا کرده است. از اول اردیبهشت ماه تا به امروز قیمت ماهی در بازار و میادین میوه و تره بار شهرداری تهران نیز بدون تغییر بوده است، به طوری که درحال حاضر ماهی شیرجنوب ۲۴ هزار و ۵۰۰ تومان، کپور ۱۶ هزارتومان، شیرنیزه‌ای ۱۲ هزارتومان، تیلاپیا ۲۰ هزارتومان، آمور جنوب ۱۷ هزارتومان و حلوای سیاه ۱۷ هزارتومان در بازار قیمت دارد.

قیمت مرغ و ماهی در میادین میوه و تره بار شهرداری تهران در جدول زیر آمده است؛











































نام محصول قیمت مصوب هر کیلو (تومان)
مرغ کامل تازه،بسته بندی کیسه ای 5430
مرغ کامل تازه بسته بندی بشقابی 5550
مرغ کامل تازه پاک شده، بسته بندی بشقابی 6300
ماهی سفید دریایی 22000
ماهی کفال 21500
ماهی قزل آلا 13200
ماهی شیر خلیج فارس با سر و دم 25000
ماهی شیر خلیج فارس بدون سر و دم 27000
میگوی پرورشی 21000

 

 

 

 

 
کد خبر: 255841

وب گردی

وب گردی