تهران - ایسکانیوز: معاون پژوهش و فناوری دانشگاه تبریز، از اتمام 93 طرح تحقیقاتی در سال گذشته از سوی اعضای هیات علمی این دانشگاه خبر داد.
دکتر محمد مقدم واحد، با اشاره به اینکه اساتید این دانشگاه برای پاسخگویی به نیاز علمی سازمان ها و نیز تولید علم اقدام به اجرای طرح های مختلف پژوهشی و تحقیقاتی می کند، گفت: در سال گذشته پژوهشکده فیزیک کاربردی و ستاره شناسی، دانشکده کشاورزی و دامپزشکی به ترتیب با اجرای 10، 9 و 7 طرح بیشترین تعداد طرح های اجرا شده از سوی دانشکده ها و مراکز تحقیقاتی این دانشگاه را داشتند.
وی، در ادامه با بیان اینکه در این مدت همچنین 67 طرح تحقیقاتی به تصویب رسیده است، یادآور شد: در همین ارتباط نیز پژوهشکده فیزیک کاربردی و ستاره شناسی با 10 طرح و مرکز تحقیقات علوم پایه و دانشکده علوم ریاضی هر کدام با 7 طرح بیشترین مصوبه را در سال گذشته به خود اختصاص دادند.
معاون پژوهش و فناوری دانشگاه تبریز، همچنین از اتمام بیش از 28 طرح تحقیقاتی برای صنعت و جامعه و عقد قرارداد 43 عنوان طرح جدید، توسط مدیریت امور فناوری این دانشگاه در سال گذشته خبر داد و یادآور شد: معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، ستاد فناوری راهبردی (نانو)، استانداری آذربایجان شرقی، مرکز پژوهشهای صنعتی، شرکت ملی صنایع مس ایران، شرکت برق منطقه ای آذربایجان، شرکت آب منطقه ای اردبیل و خراسان رضوی، بیمارستان رازی، شرکت مکانیک آب و شرکت آلدا، برخی از نهادهای سفارش دهنده طرح های تحقیقاتی بوده اند.
به گفته وی، همچنین در سال گذشته 122 نفر از اعضای هیات علمی این دانشگاه، آخرین یافته‌های علمی خویش را در همایش‌های بین المللی خارج از کشور ارایه کرده‌اند.
معاون پژوهش و فناوری دانشگاه تبریز، با اشاره به سایر فعالیت های پژوهشی این دانشگاه از جمله انتشار کتاب نیز گفت: در سال گذشته 38 عنوان کتاب علمی از سوی اعضای هیات علمی این دانشگاه منتشر شده و 32 کتاب نیز به تصویب رسیده است، همچنین علاوه بر این انتشارات، اساتید دانشگاه در بیرون از این دانشگاه نیز انتشاراتی داشتند.
کد خبر: 255882

وب گردی

وب گردی