تهران_ایسکانیوز، احمدرضاعاملی،کارشناس اقتصاد مسکن،گفت: باید استطاعت وزیر راه و شهرسازی از نظر حقوقی در زمینه مسکن مهر بررسی شود تا این امر تکلیف مالایطاق بر وی نباشد.

احمدرضا عاملی، درخصوص استیضاح وزیر راه وشهرسازی، به ایسکانیوز، گفت: باید استطاعت وزیر راه و شهرسازی از نظر حقوقی در این زمینه بررسی شود تا این امر تکلیف مالایطاق بر وی نباشد، اما به طور کلی وضعیت مسکن مهر شرایط غیرمترقبه ای را برای بازار مسکن کشور ایجاد کرده است.

وی، با بیان اینکه رویکرد دولت قبلی حل معادله یک مجهولی بوده است، ادامه داد: معادله یک مجهولی به سادگی حل می شود، اما هر آنچه که در مقدرات کشور موثر است نباید به هیچ عنوان با ساده انگاری در نظر گرفته شود، بلکه باید بی شمار معادله با بی نهایت مجهول حل شود.

مشکلات امروز بازار مسکن،ذاتی است

این کارشناس اقتصاد مسکن، تصریح کرد:  تمام جوانب طرح مسکن مهر از سوی دولت گذشته در نظر گرفته نشد به همین دلیل اگر امروز با معضلاتی در بخش مسکن مواجه هستیم این مشکلات ذاتی است.

عاملی، افزود: عواملی چون نامناسب بودن موقعیت مکانی، مهیا نبودن زیر ساخت ها، کمبود منابع مالی، تعیین قیمت هایی به صورت الزامی برای واحدهای مسکونی باعث خروج طرح مسکن مهر از استطاعت وزیر راه و شهرسازی شده است.

این کارشناس اقتصاد مسکن، تصریح کرد: وزارت راه و شهرسازی تا به امروز برای نهایی شدن طرح مسکن مهر اهتمام ورزیده است، اما مجموعه امکانات دولت هم اجازه نمی دهد که تمام مشکلات بخش مسکن به یکباره از بین رود.

بر اساس این گزارش؛هم اکنون عدد نمایندگان موافق برای استیضاح وزیر را و شهرسازی به 50 رسیده است.
کد خبر: 255923

وب گردی

وب گردی