تهران-ایسکانیوز: رئیس‌جمهور آمریکا در جمع خبرنگاران با بیان اینکه روزنامه‌نگاری برای مسیر کشور ما ارزش‌ها و اهدافمان بسیار مهم است گفت: تا زمانیکه جیسون رضاییان آزاد نشود، آرام نمی نشینم.

به گزارش واشنگتن پست، باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا شامگاه شنبه در مراسم میهمانی شام با خبرنگاران در کاخ سفید گفت: تا زمانی که جیسون رضائیان خبرنگار واشنگتن پست آزاد نشود دست از تلاش برنخواهیم داشت.

رئیس جمهور آمریکا گفت: من به برادر وی شخصاً گفته‌ام تا زمانی که وی را در امنیت کامل به خانه بازنگردانیم دست از تلاش برنخواهیم داشت.

وی افزود: خبرنگاران از جمله جیسون رضائیان ،در سراسر جهان ناعادلانه و تنها به دلیل انجام وظیفه خود زندانی شده اند .

رئیس جمهور آمریکا افزود: رضائیان 9 ماه است که در ایران بازداشت است و ما همواره به یاد خبرنگارانی که در سراسر دنیا بازداشت شده‌اند هستیم.

جیسون رضائیان خبرنگار روزنامه واشنگتن پست تابستان سال گذشته به همراه همسرش در تهران بازداشت شد. همسر رضائیان مدتی بعد در پی رفع اتهاماتش از زندان آزاد شد اما رضائیان هنوز در بازداشت به سر می‌برد.

این در حالی است که دو سناتور آمریکایی از دولت اوباما خواستند قبل از حصول به توافق نهایی با ایران از دولت این کشور بخواهد که جیسون رضائیان و دیگر آمریکایی های بازداشت شده در ایران را آزاد کند.
کد خبر: 255995

وب گردی

وب گردی