تهران- ایسکانیوز: عضو شورای فنی کشتی فرنگی گفت: جوان گرایی را برای کشتی مهم دانست و افزود که اگر شورای فنی موافقت کند در آسیا با جوانان حاضر می شویم.

محمد دلیریان در مصاحبه با خبرنگار ورزشی ایسکانیوز گفت: هنوز جلسه شورای فنی برگزار نشده ولی شخصا موافق اعزام جوانان به مسابقات آسیایی هستم تا برای کشتی ایران پشتوانه سازی شود. برای حضور جوانان در مسابقات قهرمانی آسیا این هفته تصمیم گیری خواهیم کرد البته می دانیم حضور آنها شاید باعث شود که ما نتوانیم قهرمان شویم اما فکر می کنم جوان گرایی از هرچیزی مهم تر است.

وی در خصوص ترک زمین حمید سوریان در مسابقات گرجستان گفت : خود او باید شرایط را درک می کرد و می دانست که در مسابقات تدارکاتی برد و باخت مهم نیست و این مسابقات برای آمادگی بیشتر است. سوریان باید به کشتی ادامه می داد و مربیان اعتراض خود را نشان میدادند.

وی در خصوص شایعه وجود یک کشتی گیر دوپینگی در تیم فرنگی گفت : تا خبر یک کشتی گیر دوپینگی اعلام می شود همه کادر فنی و فدراسیون را مقصر می دانند در صورتی که مربیان 24 ساعته هم که با کشتی گیر باشند به هر حال لحظاتی وجود دارد که او تنها باشد و خود او باید بداند که به خودش آسیب می زند و متاسفانه برای میانبر زدن و یک شبه قهرمان شدن دست به این کار میزنند البته بنده هنوز از خبر دوپینگ اطلاعی ندارم.

دلیریان در خصوص انتقاد تکرو بودن فدراسیون کشتی گفت : با این امر موافق نیستم. ما شورای فنی داریم و اموری که به تایید اکثریت برسد اجرا میشود. رسول خادم تصمیم نهایی را در برخی امور میگیرد اما امور مربوط به تیم ملی و مسایل فنی در شورا مطرح میشود.

دلیریان در پاسخ به سوال چگونگی جوان گرایی در تیم ملی گفت: ما چاره ای جز جوان گرایی نداریم. ما باید طولانی مدت برنامه ریزی کنیم. متاسفانه مدیریت گلخانه ای در تیم ما صورت گرفته بود و به 3 یا 4 کشتی گیر بسنده میکردیم. ما باید استعداد ها را کشف کنیم و بهترین راه هم همین انتخابی هاست و نکته اینجاست که نباید بسنده کنیم و تا به چند نفر رسیدیم دیگر استعداد یابی را رها کنیم.

 
کد خبر: 256004

وب گردی

وب گردی