تهران- ایسکانیوز: کارگردان فیلم سینمایی خداحافظی طولانی گفت: مستقل شدن بخش بین الملل جشنواره فیلم فجر، به ارتقای این رویداد و حضور سینمای ایران در عرصه بین المللی کمک می کند.

فرزاد موتمن: مستقل شدن بخش بین الملل جشنواره فجر به ارتقای این رویداد کمک می کند

به گزارش ایسکانیوز، فرزاد موتمن درباره موفقیت بخش بین الملل جشنواره فجر در معرفی سبک انسانی سینمای ایران، گفت: برای بین المللی شدن جشنواره فیلم فجر در سال های گذشته مشکل های عملی داشتیم و مشکلات این بخش محتوایی نبوده است.
وی با بیان اینکه نمی توانیم هر فیلمی را در جشنواره فیلم فجر نمایش دهیم تاکید کرد: برای نمایش فیلم های خارجی در کشورمان گاه دیالوگ بعضی از فیلم ها را عوض می کردیم و این امر در عدم برخورداری از جشنواره بین الملل اثرگذار بود.
کارگردان فیلم سینمایی خداحافظی طولانی با اشاره به انتخاب متناسب فیلم های بخش مسابقه جشنواره اظهار کرد: با تفکیک بخش ملی از بین الملل جشنواره فیلم فجر و رصد بخش بین الملل متوجه شدم که انتخاب فیلم های حاضر در این بخش، متناسب با گرایش سینمای منطقه و آسیا است و فیلم هایی متناسب با شرایط سینمای ایران در این بخش از جشنواره برای نمایش انتخاب شده اند.
موتمن گفت: معتقدم این روند موجب معرفی بیشتر وجه انسانی سینمای ایران در عرصه بین المللی می شود و امیدوارم این مهم در بخش بین الملل جشنواره رخ دهد.

کد خبر: 256011

وب گردی

وب گردی