ایسکانیوز: پای پارکور -بازی هنر جا به جایی-  به غزه هم باز شد. هیچ چیز حتی بمباران مانع تمرین پارکور نوجوانان و جوانان فلسطینی نمی شود. جوانان جایی در نزدیکی مرز سخت مشغول تمرین هستند، تا حداقل کمی از رنج و درد روزمره خود بکاهند.

parkour-gaza-05

هشت ماه پس از جنگ و درگیری در غزه، زندگی در زیر آوارها در حال جوانه زدن است. بازسازی آغاز شده، کمک ها هر چند ناچیز از راه رسیده اند. با این حال سیاست فاسد رژیم اسرائیل قربانیان بمباران را مایوس کرده است.

parkour-gaza-06

تیم پارکور غزه در سال 2005 پس از خروج نیروهای اسرائیلی از نوار غزه توسط "عبدالله انشاسی" تاسیس شد. او معتقد بود:" پارکور به ما حس آزادی می دهد... در این اوضاع سخت غزه به ما امید به زندگی می دهد".

parkour-gaza-01

اما اسرائیل همزمان با سیطره جنبش حماس بر نوار غزه در ژوئیه 2006 برای مقابله با حملات موشکی این جنبش به مناطق صهیونیست نشین، محاصره اقتصادی و نظامی این منطقه را آغاز کرد. مردم در غزه هیچ امیدی به آینده ندارند. فلسطین بین مصر و اسرائیل به دام افتاده است. شاید این ورزش مرحمی باشد بر زخم جوانان فلسطینی.

parkour-gaza-08

اولین بار در سال 2012 فیلمی از ورزش پارکور جوانان فلسطینی منتشر شد. این فیلم جوانان و نوجوانانی را که در منطقه خان یونس در جنوب نوار غزه در حال پرش از تپه های شن و ماسه های شیب دار بودند، به تصویر کشیده بود. ناگهان بمبی از ناکجا در صد متری جوانان منفجر شد، صدایی مهیب و دودی خاکستری.

parkour-gaza-04

پارکور در غزه بمباران شده؟                                                                                                                                                                                                                               بازی پارکور بچه های غزه در خرابه ها به هیچ وجه جالب نیست بلکه بسیار خطرناک است. بلوک ها ممکن است خرد شود و این امر برای آنها خطر جانی دارد.

parkour-gaza-09

از زمانی که در تابستان گذشته بمباران های شدید خانه ها را ویران کرد، مردم در ترس و تاریکی به سر می برند. "اولریش اشمید" خبرنگار روزنامه "نویه زویخ" درباره "فاحید العاصی" سرپرست تیم پارکور می نویسد: " بهترین راهی که فاحید می تواند با ترس خود بجنگد، زمانی است که به پرش و حرکت می اندیشد. جوانان اینگونه می توانند بر موانع و مشکلات خود غلبه کنند و خرابه های شهر را نادیده بگیرند. این امر مستلزم روحیه ورزشی، تخیل و پشتکار است. فاحید همه این ویژگی ها را دارد."

parkour-gaza-03

 

جوانان روزانه ساعت های طولانی را به تمرین این ورزش می پردازند. زمانی که صدای موسیقی بلند می شود، زمانی که نوجوانان با اشتیاق فراوان شروع به پریدن می‌کنند، زمان رضایت خاطر است. این زمان رهایی و رها شدن است که برای آنها شادی به ارمغان می آورد، زمانی که آنها ترس و بدبختی را فراموش می کند. آرزوی جوانان غزه صلح و آزادی در سرزمین مادریشان است.

ملینا حاجبی
کد خبر: 256028

وب گردی

وب گردی