تهران- ایسکانیوز: فیلم سینمایی «ناهید» اولین فیلم بلند «آیدا پناهنده» که در بخش رسمی «نوعی نگاه» شصت و هشتمین دوره جشنواره فیلم کن پذیرفته شده است، شانس دریافت دو جایزه از معتبرترین جشنواره جهانی فیلم را دارد.
به گزارش ایسکانیوز، ناهید در بخش نوعی نگاه Un Certain Regard پذیرفته شده و در این بخش رسمی برای دریافت جایزه، به رقابت با سایر فیلم‌های این بخش خواهد پرداخت. از سوی دیگر و به واسطه‌ی فیلم اولی بودن، آیدا پناهنده با «ناهید» در بخش دوربین طلایی Caméra d'Or هم شانس کسب جایزه را دارد.


ناهید-Film-2
حسن یکتاپناه در سال 1380 با فیلم جمعه، در بخش نوعی نگاه جشنواره کن شرکت کرده و موفق به دریافت جایزه دوربین طلایی شده بود.
بعد از یک وقفه طولانی و عدم حضور جدی سینمای ایران در عرصه‌های بین‌المللی بویژه در بخش‌های رسمی جشنواره فیلم کن، حضور فیلم سینمایی «ناهید» در بخش نوعی نگاه و رقابت برای کسب دو جایزه از این فستیوال معتبر، پیام‌آور خوبی برای سینمای ایران خواهد بود.
در خلاصه داستان فیلم سینمایی «ناهید» آمده است: ناهید که با داشتن یک پسر از همسرش جدا شده است، سعی می‌کند ضمن حفظ حضانت فرزندش، با شرایط جدید زندگی خود کنار بیاید. ساره بیات، پژمان بازغی و نویدمحمدزاده بازیگران اصلی این فیلم سینمایی به کارگردانی آیدا پناهنده و تهیه‌کنندگی بیژن امکانیان هستند.
ناهید محصول سال 1393 مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی است.
سال گذشته فیلم فرانسوی Party Girl ساخته ماری آماشوکلی، کلر بورگر و ساموئل تیس موفق به دریافت دوربین طلایی کن شده بود. این فیلم جایزه گروهی Prix d'ensemble بخش نوعی نگاه را نیز بدست آورده بود.
جایزه اصلی بخش «نوعی نگاه» دوره گذشته جشنواره کن نیز به فیلم مجارستانی Fehér isten ساخته کورنل موندروژو تعلق گرفته بود.
سال گذشته «ویم وندرس» فیلمساز مشهور آلمانی هم با فیلم نمک زمین The Salt of the Earth موفق به دریافت جایزه ویژه نوعی نگاه Prix special du certain regard شده بود. وی این فیلم را مشترکاً با ژولیانو ریبرو سالگادو فیلمساز برزیلی کارگردانی کرده بود.
البته طی سال‌های اخیر، بخش «نوعی نگاه» جشنواره کن عموماً پنج برگزیده داشته است که اسامی دیگر منتخبان این بخش در سال گذشته، به این شرح است:
جایزه هیات داوری: توریست Force Majeure (Turist) ساخته روبن اوستلند از سوئد
جایزه بهترین بازیگر: دیوید گولپیلیل از استرالیا برای فیلم Charlie's Country
کد خبر: 256180

وب گردی

وب گردی