تهران-ایسکانیوز: رئیس کمیته محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران بر لزوم ایجاد مدیریت یکپارچه شهری برای ایجاد ارتباطی عمیق در کل شهر تاکید کرد و گفت:بسیاری از وظایف باید از دوش دولت براشته و بر عهده مدیریت محلی قرار گیرد.


به گزارش مرکز اطلاع رسانی و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تهران، محمد حقانی رئیس کمیته محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به روند شکل گیری طرح های جامع شهر تهران و در نهایت طرح تفصیلی شهر گفت: طرح جامع شهر تهران طرحی انسان گراست و طرح تفصیلی باید بازگو کننده این طرح در مقیاس کوچکتر باشد.


وی با بیان اینکه در حقیقت طرح تفصیلی، طرح تفضیلی است، تصریح کرد: طرح تفصیلی کنونی به تعریف مزیت های شهر می پردازد که به نظر من این نوعی رانت خواری است.


حقانی به مشکلات موجود در شهر اشاره کرد و اظهار داشت: مشکلات ارجاع شده به کمیسیون های ماده 5 و ماده 100 از همین موضوع شکل گرفته اند.


وی با بیان اینکه طرح تفصیلی، پول پایه تعریف شده است گفت: قانون های تعریف شده در این خصوص تمام مشکلات را به وجود آورده اند.


رییس کمیته میحط زیست شورا در بخش دیگری از صحبت های خود به موضوع آب اشاره کرد و گفت: مشکل کم آبی در طول تاریخ وجود داشته است که با برنامه ریزی و مدیریت توسط خود مردم، مشکلی برای آنها به وجود نمی آورد.


وی اظهار داشت: مشکل اصلی ما در آینده جنگ آب است و آنگونه که برخی پیش بینی می کنند ممکن است این موضوع سبب جنگ بین کشورها شود.


حقانی در ادامه به موضوع آلودگی هوا اشاره کرد و گفت: مشکل کنونی درخصوص ریزگردها و غبارها به دلیل برنامه ریزی است که از آن جمله می توان به برداشت از سفره های زیر زمینی اشاره کرد.


وی در ادامه به موضوع گازهای گلخانه ای اشاره کرد و گفت: هر چند ایران در زمان تنظیم کنوانسیون در این خصوص ملزم نبود، اما آن را امضا کرد؛ این درحالی است که امروز از نظر آلودگی در مرتبه 10 در دنیا قرار گرفته ایم و اگر این موضوع را مورد توجه قرار ندهیم در آینده تبدیل به یکی از مشکلات می شود.


حقانی تصریح کرد: در طول دو دهه گذشته در حدود 4 هزار 500 تا 5 هزار هکتار از باغات تهران تخریب شده است این در حالی است که ما فریاد گسترش فضای سبز را سر می دهیم و در واقع از داشته های خود حفاظت و صیانت نکرده ایم.


وی اظهار داشت: کمیسیون تلاش کرده است که اصلاحاتی در مجموعه عوامل تخریب محیط زیست به وجود آورد که از آن جمله می توان به تثبیت باغ های کن به عنوان میراث طبیعی با مصوبه کمیسیون ماده 5 اشاره کرد.


رییس کمیته محیط زیست شورا افزود: حریم به معنی حلقه حفاظتی و محکم در شهر تهران است و نمی تواند جدای از آن دیده شود.


وی بر لزوم ایجاد مدیریت یکپارچه شهری برای ایجاد ارتباطی عمیق در کل شهر تاکید کرد و گفت:بسیاری از وظایف باید از دوش دولت براشته و بر عهده مدیریت محلی قرار گیرد.



کد خبر: 256210

وب گردی

وب گردی