تهران-ایسکانیوز: محمود آموزگار سخنگوی شورای سیاست‌گذاری بیست و هشتمین نمایشگاه کتاب گفت: در این دوره هدف از برپایی نمایشگاه متفاوت از سال‌های گذشته است و قطعا بازدید مهمانان خارجی می‌تواند برکات فراوانی برای حوزه نشر ما داشته باشد.

به گزارش ایسکانیوز، محمود آموزگار گفت: نمایشگاه بیست و هشتم به رغم اینکه با محدودیت‌های مالی در بودجه مواجه است اما نمایشگاهی متفاوت خواهد بود.

وی ادامه داد: انعکاس اجرای این نمایشگاه در عرصه بین‌الملل و جهان و رغبت ناشران خارجی و شخصیت‌های فرهنگی خارجی برای بازدید از نمایشگاه کتاب تهران حاکی از این است که ما در حوزه مهمانان خارجی هم با موضوع متفاوتی روبه‌رو خواهیم بود و در بخش دیگر این نمایشگاه برنامه‌هایی برگزار می‌شوند که تاثیر فراوانی بر افزایش کیفیت نمایشگاه دارند. موضوعات این نشست‌ها و جلسات مسایل و موضوعات حوزه نشر و فرهنگ را در برمی‌گیرند و پیش‌بینی می‌شود بیست و هشتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران نقش به سزایی در رفع موانع موجود بر سر راه پیشرفت حوزه نشر ایران خواهد داشت.

n00218070-t

عضو شورای برنامه‌ریزی نمایشگاه کتاب تهران درباره حضور مدعوین بین‌المللی و تاثیر آن‌ها بر تبادل افکار و ایجاد پل ارتباطی میان ناشران ایرانی و خارجی در این دوره از نمایشگاه توضیح داد: مسلما این نمایشگاه بر تبادل افکار فرهنگی موثر است. امسال وزرای فرهنگ کشورهای عراق، قطر، عمان، لبنان، بنگلادش و ترکیه و روسای نمایشگاه‌های معتبر پاریس، بلونیا و مسکو نیز حاضر خواهند شد. همچنین ناشران بزرگی که در تحریم‌های بین‌المللی علیه ایران حضور داشتند و کتاب به ایران نمی‌دادند، اکنون برای شرکت در این نمایشگاه ابراز تمایل نشان داده‌اند.

وی با بیان اینکه نمایشگاه بیست و هشتم پیام بسیار مشخصی برای درون و بیرون مرزهای ایران دارد و آن برگزاری نمایشگاه متفاوت است، گفت: قطعا بازدید مهمانان خارجی برکات فراوانی برای حوزه نشر ما دارد و امیدواریم ثمره این بازدیدها به ظرفیت‌های نشر ما کمک فراوانی کند.

وی افزود: اکنون مراقبت از حقوق مالکیت فکری در فضای مجازی دغدغه اصلی ناشران ایرانی است. همچنین جسیکا سندر، رییس اداره بخش حقوقی نمایشگاه آلمان از بیست و هشتمین نمایشگاه کتاب تهران بازدید خواهد کرد و سمیناری در ارتباط با چگونگی حفظ حقوق مولف در فضای مجازی برگزار می‌کند که احتمالا کمک فراوانی به رفع تردیدهای ناشران ایرانی داشته باشد.

آموزگار در پاسخ به این سوال که مخاطبان کتاب هم چگونه می‌توانند تفاوت‌های بیست و هشتمین نمایشگاه کتاب تهران را احساس کنند؟ تصریح کرد: در این دوره از نمایشگاه با تقاضای فراوان ناشران در تهیه غرفه‌ نسبت به سال‌های گذشته روبه‌رو بودیم. همچنین در این دوره از نمایشگاه ساماندهی موضوع بن‌های الکترونیکی را شاهد هستیم تا به خاصیت اصلی‌اش که تهیه کتاب است نزدیکتر شود. این اتفاق بزرگی است که همزمان علاوه بر کمک به توسعه فرهنگ در گروه‌های مختلف، ساز و کاری برای آن تعرف کرده تا استفاده از آن تا حد ممکن با درستی بیشتری انجام شود

بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران با شعار «خواندن، گفت‌و‌گو با جهان» از تاریخ 16 تا 26 اردیبهشت ماه در مصلای امام خمینی(ره) برگزار می‌شود.

 
کد خبر: 256214

وب گردی

وب گردی