تهران- ایسکانیوز:  دبیر کل سازمان یونسکو گفت: 185 کشور جهان برای شرکت در چهارمین روز جهانی هنر جاز اعلام آمادگی کرده‌اند.

به گزارش خبرگزاری ایسکانیوز، «ایرینا بوکووا» دبیرکل سازمان یونسکو اعلام کرد 185 کشور حضور خود را در برنامه‌های روز جهانی جاز قطعی کرده‌اند.

یونسکو با همکاری موسسه جاز «تلونیوس مانک» مقدمات چهارمین دوره این فستیوال را فراهم کرده تا هنر جاز را به‌عنوان بستری برای توسعه آزادی بیان و تبادل فرهنگی در جهان تعریف کند.

روز جهانی جاز 30 آوریل 2015 در پاریس فرانسه برگزار می‌شود. در این مراسم برنامه‌های آموزشی موسیقی جاز‌، اجراها و گردهمایی‌هایی ترتیب داده شده تا علاقه‌مندان به این سبک موسیقی از سراسر جهان اطلاعات و توانمندی‌های خود را عرضه کنند.

این مراسم با جشن هفتادمین سال تأسیس سازمان یونسکو همزمان شده است. هنرمندان سرشناسی مانند «ای. بو»، «جان بیزلی»، «تیل برونر»، «آویشای کوهن»، «آنتونیو فاراو» و «کنی گرت» از کشورهای مختلف در چهارمین روز جهانی جاز حضور خواهند داشت.

این مراسم به میزبانی فرانسوی‌ها شامل بیش از 70 برنامه خواهد بود که اجرای آن‌ها با همکاری موسسه‌ها، دانشگاه‌ها‌، اداره‌های دولتی‌، رادیو و تلویزیون دولتی فرانسه‌، مدارس و دیگر نهادها ممکن می‌شود. هدف از برپایی چنین فستیوالی، شناساندن هرچه بیشتر هنر جاز‌، ریشه‌ها و تأثیرات آن بر موسیقی و هنر جهان است.
کد خبر: 256288

وب گردی

وب گردی