تهران- ایسکانیوز: ژانگ وی، کارگردان فیلم سینمایی «رئیس کارخانه» در مراسم معرفی این فیلم در دومین روز برگزاری بخش بین‌المللی جشنواره فیلم فجر عنوان کرد: علاقه به فیلم‌های کیارستمی من را به ایران کشاند.
به گزارش خبرگزاری ایسکانیوز، ژانگ وی کارگردان فیلم سینمایی «رئیس کارخانه» در مراسم معرفی اثر خود که در بخش سینمای سعادت بخش بین‌الملل جشنواره سی و سوم حضور یافته است، درباره دلیل حضورش در این جشنواره گفت: یکی از دلایلی که من را به حضور در جشنواره بین‌المللی فیلم فجر ترغیب کرد، آشنایی قبلی من با فیلم های عباس کیارستمی بود که به سبک فیلمسازی او علاقه زیادی دارم.


ژانگ وی
وی که در ابتدا به تجارت می‌پرداخته و بعد از سال ۲۰۱۰ به فیلمسازی روی آورده است، درباره علت انتخاب کارگردانی سینما به عنوان حرفه خود افزود: من از دورانی که خود را شناختم، به دنیای سینما علاقه داشتم. اما از آنجایی که فکر می‌کردم فیلمسازی به پول زیادی نیاز دارد، تصمیم گرفتم تا ابتدا استقلال مالی پیدا کنم و درآمدی داشته باشم که بتوانم آن را صرف هنر کنم.بنابراین پیش از ورود به دنیای هنر، به حرفه تجارت پرداختم.
سی و سومین جشنواره فیلم فجر در بخش بین‌المللی تا ۱۲ اردیبهشت ماه در پردیس‌های سینمایی ملت، آزادی، موزه سینما و خانه هنرمندان ادامه دارد.


کد خبر: 256383

وب گردی

وب گردی