تهران- ایسکانیوز: رایزن فرهنگی عراق در تهران طی گفت وگوی خود پیرامون جشنواره فیلم فجر گفت: جشنواره فیلم فجر نزد عراقی ها و همه کسانی که به سینما توجه دارند از اهمیت زیادی برخوردار است.
به گزارش خبرگزاری ایسکانیوز، "مظفر الربیعی" افزود: همه ما شاهد هستیم که جشنواره فجر در هر سال از نظم و دقت بیشتری برخوردار می شود و در هر سال از فعالیت آن با چهره ها و تجربه های جدیدی آشنا می شویم که برای همه شرکت کننده ها یک تجربه بزرگی است.

وی یادآور شد: امروزه عراق نیاز بیشتری به کسب تجربه های جهانی دارد. ما ازمدیریت جشنواره فجر تشکر می کنیم که این فرصت را برای کارگردان ها و تولیدکننده های عراقی ایجاد می کند و بویژه جوانان که امیدوارند درآینده، سینمای عراق را در سطح جهانی ببینند.

رایزن فرهنگی عراق در تهران با ابراز خرسندی ازشرکت عراق در جشنواره فیلم فجر و اکران فیلم "زیر شن های بابل" اثر کارگردان عراقی "محمد الدراجی" افزود: فیلم محمد الدراجی "زیر شن های بابل" بدون شک از جمله کارهایی است که نظر تماشاگران را جلب خواهد کرد.

الربیعی تاکید کرد: محمد الدراجی جوان خلاق عراقی از جمله جوانان سینمای نوظهورعراق است که بعد از سال ۲۰۰۳ شاهد پیشرفت زیادی بود. فیلم محمد الدراجی مرحله تاریخی مهمی را که طی آن ملت عراق سختی های بسیاری متحمل شد را به تصویر می کشد و چه خوب است که این تجربه ها مورد توجه جشنواره فجر و دیگر جشنواره های بین المللی قرار می گیرند .

وی بر تولید مشترک بین دو کشورعراق و ایران در زمینه سینما تاکید کرد و گفت: بین ایران و عراق مشترکات زیادی وجود دارد و همچنین تهدیدهایی برای دو طرف هست، و باید با هم کار کنیم چرا که هدف و مسیر مشترکی در کنار سیاست و وضع امنیتی داریم.

الربیعی گفت: جشنواره فجر ودیگر جشنواره ها و نشست های فرهنگی یک فرصت استثنایی برای وحدت است. ما به جهانیان ثابت می کنیم که جدایی فرهنگی و تاریخی بین دو ملت ایران و عراق امری غیرممکن است. آنها از داشته های یکدیگر استفاده می کنند و در بسیاری از مشترکات با هم کار می کنند و یک الگوی عالی در مقابله با چالش ها به جهان تقدیم می کنند.


کد خبر: 256390

وب گردی

وب گردی