تهران – ایسکانیوز: موضوعات مربوط به آینده پژوهی در دانشگاه آزاد اسلامی با جدیت بیشتری پیگیری خواهد شد و خوشبختانه با آینده نگری و آینده پژوهی دکتر رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، زمینه برای ایجاد این پژوهشکده بوجود آمده است.

سومین جلسه هیات امنای پژوهشکده چشم انداز و آینده پژوهی با حضور دکتر میرزاده رئیس دانشگاه آزاد اسلامی و دکتر محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام ظهر دیروز برگزار شد و دکتر حمید میرزاده در این جلسه با تاکید بر اینکه آیت الله هاشمی رفسنجانی رئیس هیات امنا و هیات موسس دانشگاه آزاد اسلامی یکی از ماموریت های اصلی دانشگاه در سال 94 را تمرکز بر آینده پژوهی قرار داده است، تصریح کرد: موضوعات مربوط به آینده پژوهی در دانشگاه آزاد اسلامی با جدیت بیشتری پیگیری خواهد شد و خوشبختانه با آینده نگری و آینده پژوهی دکتر رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، زمینه برای ایجاد این پژوهشکده بوجود آمده است.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به تصمیمات اتخاذ شده در این جلسه، گفت: تصمیمات هیات امنای پژوهشکده چشم انداز و آینده پژوهی درحول پنج محور و در جهت تقویت و جلب همکاری پژوهشکده در برنامه های آتی دانشگاه می باشد.
وی افزود: از معاونت برنامه ریزی دانشگاه خواسته شده است برای تدوین برنامه ششم دانشگاه که از سال 95 آغاز و تا سال 99 ادامه دارد، از پژوهشکده چشم انداز و آینده پژوهی دعوت شود تا در تدوین این برنامه پنج ساله همکاری های لازم را انجام دهد.
دکتر میرزاده با بیان ایکه مجمع تشخیص مصلحت نظام یک مجموعه فاخر و مهم است، گفت: از آنجا که سیاست های کلی نظام که در نهایت به تصویب مقام معظم رهبری می رسد در این مجمع مورد بررسی قرار می گیرد بنابراین باید ارتباط این نهاد با دانشگاه ها و فرهیختگان بسیار بالا باشد.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به اینکه پژوهشکده هایی که مجمع تشخیص مصلحت نظام با همکاری دانشگاه ها تاسیس می کند دارای یک مکانیزم و ساز و کار بسیار خوب است، گفت: راه اندازی این پژوهشکده ها با استفاده از ظرفیت های علمی دانشگاه ها هزینه های مجمع را کاهش می دهد.
وی با بیان اینکه در جلسه امروز موضوع قطعیت قانونی تأسیس پژوهشکده مورد بررسی قرار گرفت، اظهار داشت: راه کوتاهی در این زمینه باقی مانده است که بزودی با همکاری وزارت علوم این راه بصورت قانونی طی می شود چرا که سوابق نشان می دهد پژوهشکده چشم انداز و آینده پژوهی جزء پژوهشگاهی است که وزارت علوم با تاسیس آن در سال 84 موافقت کرده است.
دکتر میرزاده افزود: همچنین در این جلسه در خصوص نهایی شدن پذیرش دانشجویان و همکاری با سایر دانشگاه‌ها مباحثی مطرح و تبادل نظر شد.
وی با اشاره به تامین نیروی انسانی متخصص پژوهشکده چشم انداز و آینده پژوهی گفت: مجمع تشخیص مصلحت نظام و دانشگاه آزاد اسلامی اعتبارات لازم برای تامین نیروی انسانی متخصص بصورت تمام وقت را تامین خواهد کرد و این امر در جهت تقویت این پژوشکده خواهد بود.
دکتر میرزاده ابراز امیدواری کرد با روان سازی ارتباطات این پژوهشکده با سایر واحد های دانشگاه آزاد اسلامی شاهد رشد و بالندگی هر چه بیشتر آن باشیم.
وی همچنین گفت: خوشبختانه در این جلسه گزارش خوبی در ارتباط با برگزاری نمایشگاه و نشست های تخصصی، اجرای دوره های آموزشی کارگاه های کوتاه مدت، تالیف کتاب، ترجمه و مجله، همکاری با بخش های خارج از دانشگاه برای جذب اعتبارات پژوهشی توسط پژوهشکده چشم انداز و آینده پژوهی ارائه شد.

 
کد خبر: 256406

وب گردی

وب گردی