تهران-ایسکانیوز: رییس پژوهشکده مردم‌شناسی پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری از پژوهش و بررسی مردم‌شناختی ورزش‌های مدرن و سنتی در میان ترکمن‌های ایران توسط پژوهشکده مردم‌شناسی پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری خبر داد.
علیرضا حسن‌زاده با اعلام این خبر گفت: برای انجام این طرح از میان ورزش‌های مدرن، ورزش والیبال و از میان ورزش‌های سنتی، اسب سواری انتخاب شد.
او با اشاره به اینکه این تحقیق به سرپرستی شاهپور قجقی عضو هیأت علمی پژوهشکده مردم شناسی انجام گرفته است گفت: دراین تحقیق تاریخ شفاهی پیدایی ورزش والیبال و نفوذ این ورزش در میان مردم و چگونگی تبدیل آن به عنوان سرگرمی اوقات فراغت مورد بررسی قرار گرفت.


675
حسن زاده گفت: سبک‌های ورزش والیبال دراین تحقیق موضوع دیگر مطالعه بود.
به گفته رییس پژوهشکده مردم شناسی دراین تحقیق به بررسی سوارکاری سنتی و چگونگی انجام مسابقات دراین منطقه که خاستگاه مهم اسب سواری در ایران است نیز پرداخته شد.
حسن زاده گفت: جنبه‌های آیینی اسب سواری در میان ترکمن‌ها و رابطه موسیقی مقامی و اسب سواری در این تحقیق از موضوعات دیگر این مطالعه بوده است .
پیش از این هم پژوهشکده مردم شناسی به بررسی ورزش‌های اقوام ایرانی، جایگاه و ویژگی‌های آن پرداخته و کتاب‌هایی در زمینه مردم شناسی ورزش منتشر کرده است.

کد خبر: 256441

وب گردی

وب گردی