ایسکانیوز: ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد که یک گروه مسلح را در بلندی های جولان اشغالی که در حال بمب گذاری علیه نیروهای اسرائیلی بوده اند ، هدف حملات هوایی قرار داده است.

به گزارش دی ولت، در این حمله چهارنفر در نزدیکی مرز سوریه کشته شدند. حمله در نزدیکی دهکده دروزی نشین مجدال شمس در بخش از بلندی های جولان که در اشغال اسرائیل است انجام شد.

ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد که این حمله را پس از مشاهده "گروهی از تروریست های" مجهز به بمب که قصد داشتند آن را علیه سربازان اسرائیل به کار برند، انجام داد.

رژیم اسرائیل از زمان شروع جنگ داخلی سوریه همچنین چند حمله به داخل این کشور از جمله در منطقه بلندی های جولان انجام داده است.

رژیم صهیونیستی در جنگ شش روزه سال 1967، ۱۲۰۰کیلومتر مربع از بلندی‌های جولان سوریه را اشغال کرد و در سال 1981 اعلام کرد که این بخش اشغالی را به خود الحاق کرده است که این امر هیچ‌گاه از سوی مجامع بین‌المللی پذیرفته نشد.

سوریه و اسرائیل از سال 67 میلادی تا کنون هنوز در حالت جنگ و آتش‌بس موقت به سر می‌برند اما منطقه حائل میان دو طرف در بلندی‌های جولان آرام بوده است تا اینکه با آغاز ناآرامی‌های سوریه، در چهار سال اخیر درگیری‌ها و خشونت به این منطقه نیز کشیده شده است.

رژیم صهیونیستی پیشتر نیز چندین بار در منطقه مرزی با سوریه دست به عملیات نظامی علیه نیروهای سوری و حزب‌الله لبنان زده بود که در آخرین مورد آن چند تن از اعضای ارشد حزب‌الله در حمله جنگنده‌های اسرائیلی کشته شدند

 
کد خبر: 256489

وب گردی

وب گردی