تهران ایسکانیوز: سرپرست معاونت امور دانشجویان داخل وزارت علوم با اعلام این که ثبت نام برای نقل و انتقالات دانشجویان از ابتدای اردیبهشت ماه آغاز شده گفت: دانشجویان می‌توانند با مراجعه به سامانه سازمان امور دانشجویان درخواست نقل و انتقال خود را ثبت کنند.

به گزارش ایسکانیوز, سید ابوالحسن ریاضی ضمن اعلام این خبر اظهار داشت: تمام اقدامات لازم جهت هوشمند سازی کارت دانشجویان انجام شده, اما اجرای این طرح به دلیل تأخیرهای ایجاد شده به دلیل تغییرات مدیریتی به تعویق افتاد که بعد از روی کارآمدن دکتر فرهادی این موضوع دوباره در دستورکارقرارگرفت و صندوق رفاه دانشجویان درحال فراهم کردن زیرساخت‌های لازم برای اجرای این طرح است.

وی با اشاره به اینکه این تصمیم به نوعی تغییر در نظام ارائه خدمات دانشجویی است، ادامه‌داد: آنچه برای اجرایی کردن این طرح اهمیت دارد، ساختاری است که نظام یکپارچه را در کل مجموعه نظام آموزش عالی هماهنگ کند و اگر تصمیمات لازم گرفته شود، مراحل اجرایی این طرح حدود یک سال به طول می انجامد.

سرپرست معاونت امور دانشجویان داخل وزارت علوم درمورد وضعیت خوابگاه‌های کشور نیزگفت: تقریبا بیش از 80 درصد خوابگاه های ما نیاز به تعمیر و تجهیز دارند. طبق برآوردهای صندوق رفاه دانشجویان، نزدیک به 500 میلیارد تومان هزینه برای تعمیر و تجهیز مجموعه خوابگاه‌های آموزش عالی کشور نیازداریم.

وی گفت: باتوجه به اعتباراتی که هست ما تنها می توانیم 10 درصد این میزان را فراهم کنیم و در زمینه تعمیرات اضطراری و نه بازسازی و بهسازی خوابگاه‌ها صرف کنیم. خوابگاه‌های تمام استان‌ها با چنین مشکلی مواجه هستند.
کد خبر: 256509

وب گردی

وب گردی