تهران - ایسکانیوز: کارگاه هتلداری با حضور مدیر کل انتصابات دانشگاه آزاد اسلامی و جمعی از مسئولان و معاونان دانشگاه آزاد اسلامی تهران غرب افتتاح شد.
در ابتدای این مراسم دکتر مهدی حیدری رئیس دانشکده علوم انسانی دانشگاه آزاد تهران غرب، تاسیس و آغاز به کار کارگاه هتلداری دانشکده را به اساتید و دانشجویان تبریک گفت و ابراز امیدواری کرد تا امکانات این کارگاه ضریب مساعدی در افزایش کیفیت آموزش دانشکده به شمار آید. این کارگاه هتلداری پیشرفته ترین و استانداردترین کارگاه در پایتخت است.
معاون پژوهشی واحد تهران غرب هم با توجه به فاصله ایران از سطح جهانی در صنعت توریسم گفت: کشور ما از قابلیت ها و توانمندی های زیادی در حوزه گردشگری بهره مند است. کشوری در همسایگی ما سالانه بیش از 40 میلیون دلار از صنعت توریسم درآمد دارد که ما نیز با بهره از توانایی ها می توانیم به این سطح دست پیدا کنیم.
دکتر مهدی میردامادی تصریح کرد: باید در این مسیر به نیازهای دانشگاهی توجه کرد. در دانشکده علوم انسانی دانشگاه آزاد تهران غرب نیز این نیاز مورد توجه قرار گرفت و طرح مورد نظر با مدیریت خانم دکتر داداندیش به سرانجام رسید.

هتلداری یکی از مهم ترین نیازهای کشور به شمار می آید

مدیر کل انتصابات دانشگاه آزاد اسلامی نیز که در این مراسم حضور داشت با تقدیر از تلاش های مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی تهران غرب در تاسیس کارگاه هتلداری به عنوان یک نیاز ضروری، گفت: آنچه در این کارگاه آموزش داده خواهد شد بسیار باارزش است تا جایی که این آموخته ها تا سطح دیپلماسی نیز مورد استفاده و در مناسبات سیاسی و تجاری دنیای امروز بسیار مورد توجه قرار خواهد گرفت. مناسبات امروز تغییر کرده است و هتلداری یکی از مهم ترین نیازهای کشور به شمار می آید.
دکتر احمد دانیالی ادامه داد: در شرایط کنونی رشته هتلداری، در کنار رشته تشریفات، از پراهمیت ترین رشته های بین المللی است و اصول آنها تا سطح ارتباط دولت ها نیز باید رعایت شود. افرادی که به صورت تجربی و تئوریک این موارد را بررسی کرده اند در کشور کم تعداد هستند و برخی از معضلات ما این است که این افراد آموخته های خود را مکتوب نکرده اند.
وی خاطراتی را از سال های فعالیت خود در حوزه تشریفات رسمی برای اساتید و دانشجویان حاضر در افتتاحیه عنوان کرد و گفت: خوشبختانه تلاش ها به سرانجام رسیده است و حالا همه می دانند که مناسبات رسمی نیاز به آگاهی در حوزه هتلداری و تشریفات دارد.

رعایت کامل استانداردهای هتل 4 ستاره درجه A در کارگاه هتلداری واحد تهران غرب

دکتر مهنا نیک‌بین از اساتید دانشکده علوم انسانی واحد تهران غرب و طراح کارگاه هتلداری با تشکر از مسئولان دانشگاه و دانشجویان گروه مدیریت جهانگردی از تلاش آنان در طول مدت راه اندازی کارگاه هتلداری تقدیر کرد و گفت: پیگیری ها و حمایت های دلسوزانه خانم دکتر داداندیش سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی تهران غرب و مجموعه تحت امر وی تاثیر بسیار زیادی در روند فعالیت ما داشت. از همه معاونت های دانشگاه برای به انجام رسیدن این پروژه سپاسگزاری می کنم.
وی افزود: همواره شنیده ایم که بهترین ها در صنعت هتلداری کشور از دانشگاه آزاد اسلامی تهران غرب فارغ التحصیل شده اند و امیدوارم که این تلاش ما تاثیر مضاعفی در این روند افتخارآفرین داشته باشد.
نیک‌بین با توجه به استفاده تیم طراحی و اجرای کارگاه از مشاوره کارشناسان حرفه ای در حوزه هتلداری از رعایت کامل استاندارد های هتل 4 ستاره درجه A در این کارگاه خبر داد و اظهار کرد: امیدوارم این کارگاه به جایگاه ارزش آفرینی خود برسد و ما شاهد برگزاری دوره های مکمل مورد نیاز در آن باشد. این کار در سه فاز مطالعه زیرساختی و زیربنایی، فاز فعالیت عمرانی و دکوراسیون داخلی و فاز خرید تجهیزات که بیش از صد و پنجاه ساعت به طول کشید به سرانجام رسید.

نیاز به متخصصان حرفه ای هتلداری در حال افزایش است

نیک بین افزود: مراکز کارگاهی برجسته ای وجود دارند اما هیچ کدام از آنها به جرات می توان گفت تا به امروز در سطح کارگاه دانشگاه آزاد تهران غرب نبودند. نیاز به متخصصان حرفه ای هتلداری در حال افزایش است و ما می توانیم با بهره گری از فرصت ایجاد شده نیروهای متخصص را با برند دانشگاه آزاد تهران غرب به بازار بفرستیم.
در ادامه مراسم افتتاحیه کارگاه هتلداری دانشگاه آزاد اسلامی تهران غرب از تلاش های سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی تهران غرب و معاون پژوهشی دانشکده علوم انسانی این دانشگاه با اهداء لوح های ساخته شده توسط دانشجویان واحد تقدیر به عمل آمد.
در بخش پایانی این مراسم با حضور مسئولان دانشگاه کارگاه هتلداری دانشکده علوم انسانی دانشگاه آزاد اسلامی تهران غرب افتتاح شد و مورد بازدید اساتید و دانشجویان قرار گرفت. در این بخش مسئولان دانشگاه در بخش پذیرش و پذیرایی کارگاه هتلداری مورد پذیرایی دانشجویان آموزش دیده قرار گرفتند.
کارگاه هتلداری دانشکده علوم انسانی دانشگاه آزاد اسلامی تهران غرب از کارگاه های گروه مدیریت جهانگردی این دانشکده است.

 
کد خبر: 256611

وب گردی

وب گردی