ایسکانیوز: رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا بی شک یکی از قدرتمندترین مردان جهان است اما در مراسم شام با خبرنگاران ثابت کرد که یک (STAND UP COMEDIAN)"استند آپ کمدین"  درجه یک نیز هست. در زیر تحلیلی  از "آنزگار گرو" درباره طنزپردازی "باراک اوباما" رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا،  در روزنامه "دی ولت" آمده است.

TOPSHOTS-US-President-Barack-Obama-speak

باراک اوباما از حضور خود در مراسم شام با خبرنگاران در کاخ سفید استفاده کرد تا لقب خود را از LAME DUCK- "اردک لنگ" (رئیس جمهوری که در دوره دوم ریاستش اختیاراتش کم شده باشد)- به کمدین حرفه ای تغییر دهد!

2600 مهمان در این مراسم حضور داشتند که در بین آنها "جین فوندا" همسر سابق موسس CNN، "تد ترنر" که تنها به صنف روزنامه نگاران نزدیک است، نیز دیده شدند.

شوخی با کاندیداها

جای خالی "هیلاری کلینتون" کاندیدای حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده آمریکا، در سالن به چشم می خورد. اوباما درباره کمپین ریاست جمهوری هیلاری کلینتون به شوخی گفت:" کارزار انتخاباتی نوپای کلینتون همانند بلاتکلیفی طولانی مدت اقتصاد آمریکاست. من دوستی داشتم که سالانه میلیون‌ها دلار درآمد داشت اما الان در ایالات آیوا در یک ون زندگی می‌کند".

دموکرات های دیگرهم کهاز خود جاه طلبی زیادی برای رسیدن به ریاست جمهوری نشان دادند، از شوخی های اوباما در امان نماندند. "کلینتون در راه رسیدن به آیووا، قصد کرد در یک رستوارن مکزیکی غذا بخورد اما مارتین اومالی فرماندار سابق مرلیند، از او پیشی گرفته بود. این اقدام اومالی "کاملا " در بین اعضای کمپین انتخاباتی او ناشناخته باقی مانده."

اوباما حتی از شایعاتی درباره کاندید شدن "برنی ساندرز" سناتور چپ‌گرا نیز نگذشت:" انگار که جای یک حشیشی سوسیالیست در کاخ سفید خالی باشد".

نتانیاهو به عنوان سخنران تشییع جنازه

اوباما اعلام کرد که به قدری در طول این ریاست جمهوری پیر شده که "جان بونر"می تواند نتانیاهو را برای سخنرانی در مراسم ختمش دعوت کند. اوباما به این طریق می خواست به اقدام سخنگوی جمهوری خواهان در دعوت از نتانیاهو برای سخنرانی علیه برنامه هسته ای ایران در کنگره اعتراض کند.

با این حال پیر شدن اوباما به وضوح از سال 2008 به چشم می آید. محبوبیت رئیس جمهور 48 درصد است اما موهای خاکستریش 85 درصد.

با این حال ستاره شب گذشته کسی نبود جز رئیس جمهور آمریکا. او در سال های گذشته نیز با طنز و شوخ طبعی در این مراسم شام حاضر شده بود و سخنرانیش در شب یکم ماه مه سال 2011 از یاد نمی رود. به گفته "ژرژ کورتلین" (1858-1929)، نمایشنامه نویس و طنزپرداز فرانسوی ،" هیچ سلاحی در زندگی بهتر از شوخ طبعی نیست".

 
کد خبر: 256723

وب گردی

وب گردی