تهران – ایسکانیوز: معاون علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی در جمع مدیران و کارکنان حوزه علوم پزشکی با تاکید بر تلاش حوزه علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی برای استانداردسازی شاخص های آموزشی، حضور دکتر لاریجانی را موجب تحول و ارتقا این حوزه دانست.

دکتر سیدعلی ابطحی با قدردانی از همکاران این حوزه در طول یک سال گذشته از آنان خواست تا با همدلی و همزبانی و تعلق بیش از پیش به سازمان در راستای اجرایی‌ سازی اهداف و برنامه‌های دانشگاه در حوزه علوم پزشکی تلاش کنند.

وی با توجه به تحولات بنیادین حوزه پزشکی در دانشگاه آزاد اسلامی در یک سال و نیم گذشته بیان کرد: حوزه علوم پزشکی به شکلی که امروز شاهد آن هستیم در گذشته وجود نداشت و برنامه‌های این حوزه چندان در اولویت های دانشگاه مطرح نمی‌شد. اما با درایت و حمایت دکتر میرزاده این حوزه شکل گرفت و امروز به عنوان یکی از عرصه‌های پیشرو در دانشگاه شناخته می‌شود. دکتر میرزاده با فکر بلند و سابقه بسیار درخشان در کارهای اجرایی، سکان دار دانشگاه آزاد اسلامی شد و از‌‌ همان ابتدا توسعه کمی و کیفی حوزه علوم پزشکی را به عنوان یکی از اولویت های خود مطرح کرد.

ابطحی ادامه داد: در ادامه هم برای تحقق آرمان های دانشگاه در این عرصه دانشمند بزرگی چون دکتر لاریجانی که از دانشمندان بزرگ کشور و جهان و دارای خصوصیات اخلاقی والا هستند را برگزید و روند تغییرات تحولی این حوزه را به وی سپرد و امروز شاهدیم که حضور مجموعه مدیریتی جدید با هدایت لاریجانی، چگونه موجب تحول و ارتقای حوزه علوم پزشکی شده‌است.

این مسئول با توجه به زحمات بی‌شائبه دکتر مصداقی‌نیا در دوران تصدی معاونت علوم پزشکی افزود: در این حوزه تغییرات تشکیلاتی اساسی و درخور توجهی نسبت به سال گذشته ایجاد نشده و تنها یک جابجایی کوچک صورت گرفته است، در حالی که تشکیلات و اختیارات قبلی حوزه علوم پزشکی، آن گونه که برای رشد و گسترش کمی و کیفی حوزه لازم است، همچنان پابرجا است.

وی با توجه به نگرش مثبت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نسبت به این حوزه در دانشگاه آزاد اسلامی تصریح کرد: ما با تکیه بر درآمدهای غیردولتی و بدون کمک و اعتبارات دولتی در تلاش برای استانداردسازی شاخص های آموزشی، پژوهشی و درمانی مانند ضریب استاد و دانشجو، تخت بیمارستان‌ها و دانشجو، ساخت و تجهیز بیمارستان‌ها هستیم و قطعاً متولیان نظام سلامت هم از این سرمایه‌گذاری بخش غیردولتی در عرصه سلامت استقبال می‌کنند.

ابطحی با تاکید بر حرمت نهادن تکریم ارباب رجوع، از همکاران خود خواست تا در کنار یکدیگر با الفت، همدلی و همزبانی و به طور کلی با عشق سازمانی اهداف و برنامه‌های این حوزه را به پیش ببرند.

پس از سخنان معاون علوم پزشکی، روسای مراکز، مدیران و برخی کارکنان حوزه نیز با تبریک به معاون علوم پزشکی گوشه‌ای از مسائل این حوزه را بازگو کرده و به بحث و تبادل نظر پرداختند.

سید علی ابطحی هفته گذشته به عنوان معاون جدید علوم پزشکی معرفی و جایگزین دکتر مصداقی‌نیا شد. وی پیش از این در مقام رئیس مرکز توسعه خدمات سلامت حوزه علوم پزشکی فعالیت داشت.

 
کد خبر: 256832

وب گردی

وب گردی