تهران-ایسکانیوز: راضیه تجار با بیان اینکه حضور ناشران خارجی در بیست و هشتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران اتفاق مطلوبی است، تاکید کرد: ضمن این حضور باید ارتباط مستقیم‌تری میان نویسندگان ایرانی و ناشران خارجی برقرار شود.

به گزارش ایسکانیوز، نویسنده مجموعه داستانی "فانوسی بیفروز" درباره انتظاراتش از برپایی نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران گفت: حضور ناشران خارجی در نمایشگاه کتاب تهران و افزایش تعداد آنها نسبت به سال گذشته اتفاق خوبی است اما این ناشران باید ارتباط مستقیم‌تری با نویسندگان ایرانی برقرار کنند.

وی ادامه داد: این ناشران کتاب‌هایشان را عرضه می‌کنند و مترجمان و علاقه‌مندان به آثار خارجی نسبت به تهیه آنها اقدام می‌کنند اما با شکل‌گیری این ارتباط باید کوشید آثار نویسندگان ایرانی هم به نحوی در آن سوی مرزها مورد توجه قرار گیرد. در واقع باید این ارتباط دو سویه باشد.

تجار

 

این نویسنده ایرانی با بیان اینکه باید زمینه برای نویسندگان داخلی هموار شود تا شاهد افزایش تولید و عرضه باشیم، تصریح کرد: اکنون مشکلات مالی و کاری سبب رکود تولید و تالیف نویسندگان شده است و دولتمردان باید این مشکل را حل کنند.

وی نمایشگاه کتاب تهران را یک رویداد بزرگ و خجسته فرهنگی خواند و گفت: این نمایشگاه فرصت خوبی برای نویسندگان، علاقه‌مندان به کتاب، دانشجویان و حتی عامه مردم است، مخاطبان کتاب در مدت کوتاهی اغلب آثار منتشر شده کشور را از نزدیک می‌بینند و ارتباط برقرار می‌کنند.

تجار در پایان تاکید کرد: نمایشگاه بین‌المللی کتاب باید در محلی برگزار شود که وسعت بیشتری داشته باشد و از فشردگی توده‌های مخاطبان کتاب و آثار ارایه شده بکاهد و موجبات آسایش و رفاه بازدیدکنندگان را فراهم کند.

بیست و ششمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران از 16 تا 26 اردیبهشت ماه در مصلای امام خمینی(ره) برپا می شود.

 
کد خبر: 256892

وب گردی

وب گردی