تهران-ایسکانیوز: ساناز غازی، عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد پرند و عضو هیات علمی همکار در واحد علوم و تحقیقات به عنوان عضو هیات سردبیران  Associate Editorدر نشریه Renewable and Sustainable Energy Reviews(RSER) انتخاب شد.


به گزارش ایسکانیوز، ساناز غازی با مجلات متعدد معتبر بین المللی در حوزه انرژی و محیط زیست تحت عنوان داور و نیز عضو هیات تحریریه طی سالهای اخیر همکاری داشته است.


وی با اشاره به پنج سال همکاری خود به عنوان داور" reviewer "با نشریه Renewable and Sustainable Energy Reviews(RSER) به منظور بازنگری مقالات دریافتی، گفت: این نشریه ISIبا ضریب تاثیر(IF) 6.7 یکی از مهم ترین و معتبرترین نشریات حوزه انرژی های تجدیدپذیر جهان محسوب می شود.


عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد پرند، ادامه داد: شرکت فعال در کنفرانس های بین المللی و انجام پژوهش های به روز و متعدد از جمله گذراندن دوره های فرصت مطالعاتی و نیز پسا دکترا در زمینه انرژی های تجدید پذیر  از جمله معیار های انتخاب من به عنوان این سمت در این نشریه علمی بوده است.


غازی با بیان اینکه تلاش نشریات این چنینی بر جذب و همکاری با متخصصانی از کشورهای مختلف است، گفت: شناخت نسبی از سطح توانایی پژوهشگران، صاحب نظر بودن آنان در نقد و بررسی جامع و بازنگری منصفانه مقالات برای شناسایی آثار علمی معتبر و قابل انتشار از معیار های مورد نظر در انتخاب متخصصان در این نشریات است.


وی با اشاره به اینکه نشریه Renewable and Sustainable Energy Reviews (RSER) بازه ای وسیع از موضوعات مرتبط با انرژی های تجدید پذیر را در بر می گیرد، تصریح کرد: اعتبار علمی مطلوب، صحت علمی و تعدد ارجاع محققان به مقالات منتشر شده از ویژگی های بارز نشریات دارای ضریب تاثیر بالا است.


عضو هیات علمی همکار در واحد علوم و تحقیقات با تاکید بر این موضوع که نشریه Renewable and Sustainable Energy Reviews شامل مباحث علمی و مقالات مروری و نیز تحقیقاتی است، اظهار داشت: این نشریه دارای رتبه برتر در بین مجلات حوزه انرژی های تجدید پذیر جهان است و چاپ مقالات در آن 8 ماه تا یک سال زمان می برد.


وی خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه  چاپ هر مقاله ISI برای اعضای هیات علمی می تواند موجب کسب امتیاز پژوهشی تا 6 امتیاز شود، چاپ مقاله در مجلاتی با این اعتبار کمک بسیاری به ارتقا اساتید از یک سو و از سوی دیگر موجب توسعه سطح علمی و تحقیقاتی واحد های دانشگاهی می شود.


عضو هیات علمی  دانشگاه آزاد اسلامی از آغاز همکاری خود بعنوان داور  با نشریه دیگری تحت عنوان Applied Energy با ضریب تاثیر(IF) 5 خبر داد و افزود : این مجله به بررسی تغییر، تبدیل و بهینه سازی انواع منابع انرژی می پردازد که مرجع مناسبی برای دانشجویان و محققان شاخه های مختلف انرژی محسوب می شود.


وی با بیان اینکه هر زمینه پژوهشی در حوزه انرژی در قالب این دو نشریه قرار می گیرد، افزود:  reviewer وظیفه داوری و بازنگری در نشریات را بر عهده دارد در حالیکه عضو هیات سر دبیران علاوه بر داوری مقالات دارای می تواند نظر اصلی و نهایی را در داوری مقالات نیز اعمال نماید.


وی از همکاری خود در ارتقای نشریه مرکز تحقیقات و مطالعات اسلامی ISESCO از درجه علمی پژوهشی به ISI خبر داد و گفت : با توجه به index های دریافتی این نشریه طی سال های 2015 تا 2016 موفق به دریافت درجه می شود.

کد خبر: 256893

وب گردی

وب گردی