تهران-ایسکانیوز: عضو کمیسیون بهداشت و درمان و آموزش پزشکی مجلس بیان کرد: بسیاری از دانشجویان علوم پزشکی کشورمان در دانشگاه آزاد اسلامی تحصیل می‌کنند و من از دکتر میرزاده ریاست محترم دانشگاه آزاد اسلامی بخاطر مدیریت خوبشان در این خصوص سپاسگذارم، اما از وی می خواهم در رشته های دارو سازی و جذب دانشجو در این رشته همچنین طب سنتی فعال تر شود زیرا کشورمان به دانشجویان دارو سازی نیاز مبرمی دارد.

عابد فتاحی، عضو کمیسیون بهداشت و درمان و آموزش پزشکی مجلس شورای اسلامی در خصوص سطح همکاری دانشگاه آزاد اسلامی با کمیسیون بهداشت و درمان و آموزش پزشکی مجلس شورای اسلامی به خبرنگار ایسکانیوز گفت: دانشگاه آزاد، دانشگاهی است که به جایگاه و پایگاه قدرتمندی در کشور تبدیل شده است و دیگر دانشگاه چند سال گذشته نیست. بنابراین دانشگاه آزاد مورد تایید و قبول تمام مراجع علمی داخلی و خارجی است.

این نماینده مجلس شورای اسلامی در ادامه افزود: بی تعارف دانشگاه آزاد توانست به خوبی جایگاه خود را در کشور از هر لحاظ ثابت کند. بنابراین شاهد آن هستیم که دانشگاه آزاد در تمام نقاط کشور واحد دانشگاهی دارد و به آموزش علم همچنین توسعه کشور نقش خوبی از خود به یادگار گذاشته است.

فتاحی اظهار داشت: با وجود تمام مشکلات موجود، دانشگاه آزاد با کمیسیون بهداشت و درمان مجلس نشست های زیادی داشته است، اما به نظر من این نشست ها کافی نیست. به دلیل کمبود بیمارستان در کشور همچنین فارغ التحصیلان علوم پزشکی و رشته های مربوطه زیاد است و امیدوارم که دانشگاه آزاد همچون گذشته به توسعه بیمارستان در کشور همکاری بیشتری با وزارت بهداشت و کمیسیون بهداشت و درمان مجلس برای پیشبرد توسعه کشور داشته باشد. ظمنا در کنار دانشگاه آزاد دیگر نهاد ها مانند وزارت علوم، وزارت بهداشت و ... باید حضور فعال تری داشته باشند.

این عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس از نقش بسیار خوب دانشگاه آزاد در خصوص رشته های پرستاری و ماما تشکر و قدردانی کرد و گفت:  از ریاست دانشگاه آزاد می خواهم این دانشگاه را در رشته های دارو سازی و جذب دانشجو در این رشته همچنین طب سنتی فعال تر کند زیرا کشورمان به دانشجویان دارو سازی نیاز مبرمی دارد.

این استاد دانشگاه در این باره افزود: دنیا به طب سنتی ایران چشم دوخته زیرا طب سنتی ایران را قبول دارند و اگر دانشگاه آزاد در این خصوص وارد صحنه شود و فعالیت کند قطعا شاهد نتایج خوبی خواهد بود.

فتاحی تاکید کرد: من سطح کیفیت دانشگاه آزاد اسلامی را در آموزش علوم پزشکی مناسب می دانم، اما دانشگاه آزاد لیاقتش بیشتر از جایگاه فعلی است و جا دارد که به بهترین ها در سطح کشور و جهان تبدیل شود. البته این دانشگاه تاکنونجایگاه خوب و ارزشمندی را در کشور و جهان از آن خود کرده است.
این نماینده مجلس شورای اسلامی بیان کرد: من از دکتر میرزاده بخاطر مدیریت، تدبیر صحیح و خوبشان در دانشگاه آزاد اسلامی تشکر و قدردانی می کنم. بخاطر اینکه ایشان توانستند دانشگاه آزاد اسلامی را از دعواهای سیاسی و روانی نجات دهند، اما من به عنوان استاد دانشگاه، پزشک و نماینده مجلس شورای اسلامی از دکتر میرزاده می خواهم در سطح و کیفیت علمی دانشگاه آزاد کوشاتر باشند زیرا دانشگاه آزاد لیاقتش را دارد.

 
کد خبر: 256939

وب گردی

وب گردی