تهران_ایسکانیوز، عضو اتاق بازرگانی ایران،گفت: دولت طبق قانون هدفمندسازی یارانه ها مکلف است پرداخت های نقدی را متناسب با توان اقتصادی شهروندان ساماندهی کند به طوری که افراد ثروتمند و بی نیاز از دریافت یارانه نقدی باید حذف شوند.

به گزارش ایسکانیوز، محمدمهدی راسخ، اظهارداشت: دولت باید توضیح دهد که چرا تاکنون در اجرای این امر تاخیر کرده است؟زیرا هر یک روز تاخیر در این روند خسارت زیادی به اقتصاد کلان کشور وارد می کند.

وی،افزود: از اول هم اعتقاد داشتیم باید یارانه نقدی به دهک های کم درآمدجامعه اختصاص پیدا کند و بخش مهمی از آن برای حمایت از تولید و بهبود فضای کسب و کار هزینه شود.

راسخ،گفت: اقتصاد ایران تشنه بهبود فضای کسب و کار است و رتبه ما در جهان به 132 رسیده است.

وی، افزود: درحال حاضر به اشتغال پایدار نیاز داریم که براساس نیاز و تقاضای بازارهای داخلی و خارجی شکل می گیرد و چشم انداز توسعه ای هم دارد.

پرداخت ها نباید به سمت شبه دولتی ها ساماندهی شود

عضو اتاق بازرگانی ایران،گفت: از مجلس انتظار داریم در اجرای مقررات و قوانین نظارت کند و گزارش عملکرد را به مردم بدهد. راسخ،افزود: این راهکارها باید به خوبی اجرایی و عملیاتی شود و نباید پرداخت ها به سمت شبه دولتی ها ساماندهی شود.

وی،گفت: طرح انصراف داوطلبانه از دریافت یارانه نقدی در سال گذشته موقر واقع نشد،برای اینکه مردم نمی دانند این مبلغی که دریافت نمی کنند و انصراف می دهند، در کجا هزینه خواهد شد.

راسخ، افزود: دولت باید در اجرای قانون هدفمندی یارانه ها برای حذف یارانه نقدی و ساماندهی پرداخت به گروه های نیازمند و بی نیاز طبق برنامه پیش برود و همه مردم انتظار دارند منابع کشور در راه توسعه و رشد پایدار اقتصادی هزینه شود و دستاوردهای آن به همه مردم برسد.

عضو اتاق بازرگانی ایران،گفت: پرداخت یارانه نقدی در سالهای اخیر نتوانست اهداف پیش بینی شده را تحقق بخشد بنابراین باید این روند هرچه سریعتر اصلاح شود.
کد خبر: 256963

وب گردی

وب گردی