تهران- ایسکانیوز: وزیر ورزش و جوانان با بیان اینکه وزارت ورزش و جوانان از هیج یک از کاندیداها در انتخابات حمایت نمی کند، اظهار داشت: رأی حق الناس است و ما به لحاظ شرعی اجازه ورود به هیچ یک از آراء را نداریم.

به گزارش ایسکانیوز، محمود گودرزی که در مجمع انتخاباتی فدراسیون وزنه برداری صحبت می کرد، ابتدا درگذشت حجت الله خطیب، پیشکسوت ورزش ایران را تسلیت گفت و سپس از حضور در جمع پیشکسوتان ورزشی وزنه برداری ابراز خوشحالی کرد. وزیر ورزش و جوانان اضافه کرد: از زحمات خانواده بزرگ وزنه برداری تشکر می کنم که زحمات زیادی برای توسعه حفظ و ارتقاء این ورزش در داخل و خارج از کشور کشیدند.

او همچنین از تلاش های رضازاده در طول هدایت این فدراسیون قدردانی کرد و گفت: او از قهرمانان، پهلوانان و اسطوره های ورزش ما است. من بسیار متأسفم که وی نتوانست به لحاظ محدودیت و ممنوعیت قانونی در انتخابات شرکت کند.

وزیر ورزش و جوانان ادامه داد: این به معنی پایان کار او نیست، بلکه رضا زاده می تواند در هدایت و رهبری وزنه برداران جوانمان حضوری موثر داشته باشد.

دکتر محمود گودرزی در ادامه صحبت هایش به مطالبی که درخصوص کاندیداها و حمایت وزارتخانه گرفته، اشاره کرد و گفت: این مطالب زیبنده ورزش کشور نیست.

من از بدو ورودم رعایت قانون و مقررات را مورد تأکید قرار دادم؛ اگر قانونی به دلایلی نیازمند بازنگری است باید این تغییرات از طریق مجلس اصلاح شود.

او تأکید کرد: ما تابع قانون نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران هستیم و باید نسبت به آن تمکین کنیم.

وزیر ورزش و جوانان در ادامه سخنانش به بازدیدی که از اردوی تیم وزنه برداری داشت اشاره کرد و گفت: از طباطبایی تشکر می کنم در این چند صباحی که مسئولیت هدایت ورزش وزنه برداری را داشته طوری عمل کردند که تمام اردونشینان از وی راضی بودند و این بسیار خوب است. امیدواریم امروز کسی که به عنوان رئیس فدراسیون وزنه برداری انتخاب می شود از چنین رفتارهایی تأسی کند.

دکتر محمود گودرزی به سخنان یکی از کاندیداها اشاره کرد و با تأیید سخنان وی درخصوص نخبه گرایی گفت: قطعاً چشم انداز ما نخبه پروری و استعدادیابی است و توسعه این رشته باید با روش های نوین مورد توجه قرار بگیرد.

او افزود: کسی که سکان دار هدایت فدراسیون وزنه برداری است باید با تیم همراه خود برنامه های استعدادیابی را در دستور کار قرار دهد و زمینه مساعد را ایجاد کند.

وزیر ورزش و جوانان، مسئولیت رؤسای هیأت های ورزشی در استان ها را بسیار سخت توصیف کرد و گفت: با مشکلات شما آشنا هستم و سختی های تان را درک می کنم. می دانم در کسوت ورزشکار و مدیر با چه مشکلی مواجه هستید و من از همه شما به خاطر اینکه بدون هیچ چشم داشتی تلاش می کنید سپاسگزارم.

او تصریح کرد: آنچه که امروز در میادین بزرگ بین المللی شاهد هستیم حاصل تلاش های شماست و این چراغ را روشن نگاه دارید.

وزیر ورزش و جوانان ادامه داد: گاهی اوقات کاندیدایی این طور عنوان می کند که نماینده وزارت ورزش و جوانان است. من از همین جا اعلام می کنم چنین چیزی وجود ندارد. من و معاونینم از هیچ فردی حمایت نمی کنیم و از نظر ما هیچ یک از کاندیداها بر دیگری ارجحیت ندارد.

او اظهار امیدواری کرد: کاندیداهای انتخاب فدراسیون ها باید از رفتارهایی این چنینی پرهیز کنند تا سایر دوستان نیز از چینن رفتارهای غیر عادلانه دوری جویند.

او تأکید کرد: کاندیداها نباید از نام وزارتخانه و مسئولان آن برای کسب رأی هزینه کنند.

وزیر ورزش و جوانان ادامه داد: از فرد خاصی حمایت نمی کنم و اساساً به خود چنین اجازه ای نمی دهم همانگونه که رهبر معظم انقلاب اعلام کردند (رأی حق الناس است) و ما شرعاً در مورد رأی اجازه ورود نداریم. کسانی که از جانب ما با هیأت های ورزشی صحبت و خود را نماینده ما معرفی کردند بدانند که از همین جا این موضوع را رد می کنم.

وزیر ورزش و جوانان به نقش مهم رسانه ها در ایجاد آرامش در فضای ورزشی اشاره کرد و گفت: هر چه محیط ورزشی آرام تر باشد ورزش کشور متعالی تر خواهد شد.

او گفت: البته رسانه ها آن جا که شاهد موارد خاص هستند می توانند اطلاع رسانی کنند اما توصیه می کنم از افشاگری های غیرعادلانه که آرامش ورزش را به هم می زند بپرهیزند.

او به رئیس فدراسیون منتخب مجمع توصیه کرد خردجمعی را سرلوحه کار خود قرار دهد و از تمام کسانی که در این مجمع به عنوان پیشکسوت حضور دارند بهره بگیرد.
کد خبر: 256981

وب گردی

وب گردی