تهران-ایسکانیوز: داروخانه آموزشی شماره 2 دانشگاه آزاد اسلامی با حضور سید علی ابطحی معاون علوم پزشکی این دانشگاه و رهبر مژدهی‌آذر، رئیس انجمن داروسازان ایران، از سوی واحد علوم دارویی و با همکاری واحد تهران مرکزی به بهره‌برداری رسید.

تهران-ایسکانیوز: داروخانه آموزشی شماره 2 دانشگاه آزاد اسلامی با حضور سید علی ابطحی معاون علوم پزشکی این دانشگاه و رهبر مژدهی‌آذر، رئیس انجمن داروسازان ایران، از سوی واحد علوم دارویی و با همکاری واحد تهران مرکزی به بهره‌برداری رسید.




همکاری علمی واحد تهران مرکز و واحد علوم دارویی باید الگویی برای واحدهای دانشگاهی شود


سید علی ابطحی، معاون علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی در این مراسم با قدردانی از روسای واحد علوم دارویی و تهران مرکز تهران در راه‌اندازی داروخانه آموزشی شماره 2 دانشگاه آزاد اسلامی، همکاری علمی این واحدهای دانشگاهی را ستود و با بیان اینکه فضای مناسبی برای ایجاد این داروخانه اختصاص داده شده است، تاکید کرد که همکاری علمی واحد تهران مرکز و واحد علوم دارویی باید الگویی برای دیگر دانشگاه ها شود.


علی ابطحی، با توجه به موفقیت های سال گذشته حوزه درمان و پزشکی دانشگاه تصریح کرد: با اطاعت و پیروی از برنامه های کلان دانشگاه باید در کارهای بین بخشی همکاری بیشتری صورت گیرد.


وی با بیان اینکه دانشگاه آزاد با داشتن 14 دانشکده پزشکی اکنون 40 درصد آموزش پزشکی کشور را بر عهده دارد و بسیاری از فارغ التحصیلان آن صاحب منصبان و مدیران ارشد کشور هستند، اظهار کرد: ارتقای کیفی آموزشی مورد تاکید دکتر میرزاده در دوران مدیریت جدید دانشگاه آزاد اسلامی و همدلی و همکاری و همزبانی مورد نظر وی باید در حوزه پزشکی مورد توجه قرار گیرد همچنان که اکنون نیز در این بخش نمود بارزی پیدا کرده است و واحد تهران مرکز و علوم دارویی این همکاری را عملا نشان دادند.


معاون علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه این دانشگاه در همه جای کشور افتخار آفریده و رشد کمی و کیفی داشته است گفت: باید موفقیت های دانشگاه را قدر بدانیم و با همدلی و همزبانی کارها به پیش برود و واحدهای دانشگاهی در تمام کارها مشارکت داشته باشند.


مشارکت علمی واحدهای دانشگاهی گسترش پیدا کند


مهرداد نوابخش، معاون هماهنگی دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران نیز در این مراسم با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی خدمات زیادی را به جامعه ارائه داده است، اظهار کرد: بنا بر تاکید دکتر میرزاده، خدمات انسانی و مدیریت انسانی باید در جای جای حوزه های علمی گسترش پیدا کند؛ در حوزه پزشکی با توجه به نیاز واقعی انسان، فعالیت‌ها با جان و حیات انسان ها در ارتباط است و اهمیت والایی دارد.


معاون هماهنگی دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران، با توجه به پتانسیل و ظرفیت بالای دانشگاه آزاد در استان تهران در راستای فعالیت‌های علمی مشارکتی و ایجاد داروخانه‌های آموزشی گفت: در استان تهران بیش از 30 واحد دانشگاهی با ده‌ها هزار دانشجو وجود دارد. اگر فقط به تعداد دانشجویان در شهر قدس یا اسلامشهر نگاه کنیم، می توانیم برای ایجاد داروخانه مجوز بگیریم و با توجه به داشتن پروانه ایجاد داروخانه خیلی مطلوب است که این هدف را در میام واحدهای دانشگاهی گسترش دهیم.


وی افزود: وضعیت اکنون با دهه 60 و 70 خیلی فرق کرده است و با توجه به کمبود دانشجو، حال موضوع دانش بنیان و سرمایه گذاری اقتصادی مطرح است و امیدواریم بتوانیم در کشور و به ویژه در تهران با توجه به رشته های پزشکی که بهترین دانشجویان را داریم، این مشارکت مطلوب و روند موجود را ادامه داده و گسترش دهیم.


تلاش دانشگاه آزاد اسلامی برای کار آموزشی و علمی در داروخانه‌ها


رهبر مژدهی‌آذر، رئیس انجمن داروسازان کشور که میهمان مراسم افتتاح داروخانه آموزشی شماره 2 دانشگاه آزاد اسلامی بود، با قدردانی از مسئولان دانشگاه آزاد خطاب به داروسازان اظهار کرد: فارغ التحصیلان دانشگاه آزاد اسلامی بخش های مهمی از مدیریت و تولید کشور را بر عهده دارند. شما با دو سرمایه مالی و علمی وارد این حرفه شده اید بنابراین مسئولان باید برای شما ارزش قائل شوند و من از مسئولان دانشگاه آزاد می خواهم با وجود اینکه افتتاح داروخانه کار خوبی است اما باید سعی شود که کار آموزشی و علمی انجام شود.


مژدهی‌آذر با بیان اینکه انجمن داروسازان ایران 70 سال است که در عرصه داروسازی کشور حضور دارد و برای احقاق حقوق داروسازان مبارزه کرده است، گفت: در رژیم سابق نوعی پزشک سالاری مطرح بود اما بعد از انقلاب توجه خاصی صورت گرفت و انجمن خدمات خوبی به همکاران داروساز داد و درخشش خوبی در دوران جنگ و سازندگی داشت و در عرصه علم و دانش هم قدم‌های خوبی برداشته است.


وی با تاکید بر اینکه این انجمن ها هستند که لحظات حساس به داد اعضا می رسند و اعضا باید ارتباط خود را با انجمن قطع نکنند، تصریح کرد: امروز تاسیس داروخانه آرزوی هر داروسازی شده است، همه انتظار دارند که یک داروخانه داشته باشند؛ بخش های تولید و صنایع به دلایل مختلف توسعه پیدا نکرده است و کارخانجات ما قادر به جذب فارغ التحصیلان داروسازی نیستند بنابراین آنان به اجبار به داروخانه روی می آورند و متاسفانه قدر و منزلت افراد در داروخانه ها دیده نمی شود.


تاکنون 9 هزار داروخانه در کشور ثبت شده است/مشارکت در کارخانه داروسازی را کلید می‌زنیم


سیدمهدی رضایت، رئیس واحد علوم دارویی هم با قدردانی از زحمات و همکاری دکتر میرزاده رئیس دانشگاه و دکتر لاریجانی قائم مقام رئیس دانشگاه در حوزه علوم پزشکی اظهار کرد: در این مراسم لازم است از همکاری خوب دکتر حسین زاده لطفی رئیس واحد تهران مرکزی در مشارکت و همکاری برای راه اندازی این داروخانه تشکر کنم همچنان که باید یادی از دکتر گذشتی رئیس اسبق این دانشگاه کرده و قدردان زحمات و همکاری وی نیز باشیم.


وی افزود: در کل کشور بیش از 20 دانشکده داروسازی وجود دارد که سالانه بیش از هزار و 200 دانشجو در رشته داروسازی پذیرش می شوند.


رئیس واحد علوم دارویی با بیان اینکه 9 هزار داروخانه در کشور ثبت شده است، خاطرنشان کرد: 14 هزار فارغ التحصیل داروسازی در کشور وجود دارد که بیش از 2500 نفر از آنان دانش آموخته واحد علوم دارویی دانشگاه آزاد هستند و در بسیاری از زمینه ها خوب درخشیده‌اند.


رضایت، با بیان اینکه داروخانه آزمایشی شماره 2 دانشگاه ششمین داروخانه دانشگاه آزاد و سومین داروخانه شهری است، ادامه داد: برای پرورش دانشجوی خوب، فضای مناسب برای آموزش لازم است و امیدواریم در بحث اقتصادی خروجی داروخانه مناسب باشد همچنان که تصمیم داریم در کارخانه داروسازی نیز کار مشارکت را کلید بزنیم.


واحد علوم دارویی تامین 12 درصد بودجه 93 از منابع غیرشهریه را محقق کرد


فرهاد حسین زاده لطفی، رئیس واحد تهران مرکزی نیز در این مراسم اظهار کرد: پیشنهاد اولیه ایجاد داروخانه را دکتر رضایت به واحد تهران مرکز داد و ما هم از این پیشنهاد استقبال کردیم و همکاری ما در حوزه علمی با واحد علوم دارویی خواهد بود و جنبه اقتصادی آن خیلی مد نظر ما نیست. هدف این است که به دانشجویان داروسازی کمک کنیم و سهمی در این زمینه داشته باشیم.


وی از زحمات مرحوم شکرریز در واحد تهران مرکزی یاد کرد و افزود: واحد تهران مرکز مدیون زحمات ایشان و دیگر مدیران است که نگاه دور اندیشی داشتند.


رئیس واحد تهران مرکز با توجه به تامین 12 درصد از بودجه سال 93 از محل درآمدهای غیرشهریه گفت: واحد علوم دارویی تنها واحدی است که به جرأت می توان گفت به این درصد از درآمد در سال گذشته رسید.


دکتر نسل سراجی رئیس مرکز توسعه آموزش علوم پزشکی دانشگاه آزاد، دکتر استاد رئیس مرکز توسعه پژوهش و فناوری علوم پزشکی دانشگاه، دکتر قاسم بیگلو سرپرست اداره کل توسعه منابع سلامت سازمان مرکزی دانشگاه آزاد و جمعی از معاونان و مدیران واحد علوم دارویی در این مراسم حضور داشتند.


دانشگاه آزاد اسلامی اکنون دارای 6 داروخانه است که سه داروخانه در بیمارستان های تابعه بوعلی، جواهری، امیرالمومنین(ع) فعال بوده و سه داروخانه آموزشی در سطح شهر تهران فعال هستند.



کد خبر: 257033

وب گردی

وب گردی