تهران-ایسکانیوز:  حضرت آیت الله مکارم شیرازی در دیدار وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رییس سازمان بهزیستی کشور، گفت: نیازی نیست که تمام جمعیت کشور از بیت المال استفاده کنند، استفاده از بیت المال برای نیازمندان است.
به گزارش ایسکانیوز این مرجع تقلید افزود: رسول اکرم(ص) دست کارگران را می‌بوسید و گمان نمی‌کنم در هیچ فرهنگی همانند اسلام به کارگران اهمیت داده شده باشد؛ بسیاری از ائمه طاهرین(ع) نیز کار کارگری انجام می‌دادند٬ امام علی(ع) با زحمت کارگری خود هزاران بنده را آزاد کرده و املاکی را وقف اسلام کردند.


47
حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی، ادامه داد: فرهنگ کارگری اسلام باید به وسیله رسانه‌ها انتشار پیدا کند٬ باید به این نکته توجه داشت که مقام کارگر باید آن چنان که در دین مبین اسلام بیان شده، معرفی شود.


او به فعالیت‌های بهز یستی اشاره کرد و گفت :یکی از مهمترین خدمات اسلام این است که قدرتمندان باید به فکر ضعفا باشند٬ فردی که معلول به دنیا آمده یا پس از سال‌ها تلاش و زحمت از کار افتاده است عضوی از جامعه به شمار می‌رود؛ از این‌رو برای نیازهای اینگونه افراد نیز باید تلاش شود.


58cda5ce5565c22772d8c6f9d785d2a5
حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی با بیان اینکه دولت باید تلاش کند تا نرخ بیکاری را کاهش بیشتری دهد گفت: البته در حال حاضر در شرایط سختی قرار داریم٬ اگر در این شرایط سخت نرخ بیکاری کاهش پیدا کند٬ افتخار بزرگی محسوب می‌شود.
مکارم شیرازی تاکید کرد: امروزه جوانان از ترس بیکاری ازدواج نمی‌کنند اگر فردی ثروتمند است به جای اینکه پول خود را به خارج از کشور ببرد یا در مسیرهای دیگر خرج کند، باید سعی داشته باشد ایجاد اشتغال کرده و کار را توسعه دهد.


23213_880
این مرجع تقلید با بیان اینکه مسئله پرداخت یارانه نقدی به همه افراد جامعه از آغاز اشتباه بود، گفت: متأسفانه زمانی برخی شعارهای روزمره را ملاک قرار داده و آینده را به خطر انداختند، چیزی هم که داده شود پس گرفتن آن بسیار سخت است اما این مشکل باید حل شود.
استاد درس خارج حوزه علمیه، گفت: گرفتن یارانه برای افراد بی‌نیاز اشکال شرعی دارد، نیازی نیست که تمام جمعیت کشور از بیت‌المال استفاده کنند، استفاده از بیت‌المال برای نیازمندان است؛ برخی از افراد از پیش‌آمدها و عوارض حذف یارانه اغنیا هراس دارند، اما مسئولان باید با شجاعت کامل به این کار ادامه دهند؛ حداقل 50 درصد کشور به دریافت یارانه نیاز ندارند، یارانه متعلق به نیازمندان است.


کد خبر: 257034

وب گردی

وب گردی