تهران- ایسکانیوز: پنجمین جلسه شورای برنامه ریزی و هماهنگی همایش دانشگاهی و دانشجویی هفته روابط عمومی ایران بعد از ظهر یکشنبه، 6 اردیبهشت ماه به میزبانی موسسه فرهنگی مطبوعاتی همشهری برگزار شد.


محمدصادق افراسیابی دبیر این همایش گفت: انشاء الله با برنامه ریزی انجام شده روز 30 اردیبهشت ماه شاهد حضور نمایندگانی از دانشجویان، اساتید، مدیران گروه های ارتباطات و روابط عمومی و روسای دانشکده های مرتبط با رشته روابط عمومی در هم اندیشی «روابط عمومی و دانشگاه؛ گفت و گو و همدلی» خواهیم بود و همدلی و همزبانی میان دانشجویان و مسئولین دانشگاه به معنای واقعی شکل خواهد گرفت.


وی افزود: همان طور که مقام معظم رهبری در پیام نوروزی خود اشاره داشتند دولت، کارگزار ملت و ملت کارفرمای دولت است و هر چه همکاری دولت و ملت بیشتر باشد، کارها بهتر پیش خواهد رفت بنابراین لازم است در عرصه ی رشته روابط عمومی هم اجازه دهیم سخن دانشجویان با حضور اساتید و مسئولین دانشگاه ها شنیده شود و مسئولین دانشگاه ها برای ارتقای سطح کمی و کیفی رشته ی روابط عمومی و حل دغدغه های فعلی دانشجویان برنامه ریزی کنند.


محمدرضا پارسیان رییس انجمن علمی دانشجویان روابط عمومی و قائم مقام دبیر این همایش نیز از فراهم شدن امکان حضور برخی از مسئولین وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در هم اندیشی «روابط عمومی و دانشگاه؛ گفت و گو و همدلی» خبر داد.


وی با اشاره به اینکه شبکه های اجتماعی و رسانه های جمعی، اخبار هم اندیشی را به صورت مستقیم و زنده پخش خواهند کرد، افزود: در تلاش هستیم تا نظرات سایر دانشجویانی که از طریق فضای مجازی اخبار نشست را پیگیری می کنند جمع آوری کرده و دغدغه های دانشجویان سراسر کشور را در این هم اندیشی مطرح کنیم.


در ادامه حنیف غفاری مدرس دانشگاه و دبیر شورای اطلاع رسانی همایش اظهارکرد: پوشش رسانه ای هم اندیشی کمتر از برگزاری اصل هم اندیشی نیست و در حوزه رسانه با شناسایی ظرفیت هایی که قابلیت فعال شدن دارد، آنها را به عینیت برسانیم.


وی تصریح کرد: پس از این مرحله باید نظام گردش اخبار را به گونه ای طراحی کنیم که از هر رویداد اخبار متفاوتی در اختیار رسانه ها قرار داده شود و هر رسانه در انتخاب خبر متناسب با سیاست های خود بتواند کاملا آزادانه عمل کند.


او با ارائه گزارشی از روند فعالیت شورای اطلاع رسانی در یک ماه گذشته افزود: اکنون تعامل با رسانه های جمعی مناسب است اما نباید تنها به پوشش خبری اکتفا کرد بلکه باید از ظرفیت های تولید محتوا در قالب تولید فیلم های کوتاه و جذاب از روند برگزاری جلسات و نشست های هم اندیشی در شبکه های اجتماعی موبایلی بهره برداری کرد.

کد خبر: 257040

وب گردی

وب گردی